Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hei jenter. Jeg itter og bekymrer meg, dette er 4.morgenen jeg våkner uten å være kvalm! Og jeg liker det ikke. Er 7+1 i dag, har ikke vært ekstremt kvalm tidligere i svangerskapet heller (kun mandag morgen), men ganske matlei. Ikke lyst på mat i det hele tatt. Men jeg har bare ett symptom, og det er ømme pupper. Ikke så ømme som sist uke, men fortsatt ømme. Tempen holder seg på ca 37,1 grad. Nå lurer jeg på om alt kan være i orden? Eller har jeg hatt en MA? Ingen blødninger i det heletatt så langt. Er det grunn til bekymring?
ella72 Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Hei du, jeg vil bare si at jeg føler med deg, og uansett svar, så er det eneste sikre beviset på at alt er som det skal å ta to blodprøver med minst to dagers mellomrom for å se på om hcg nivået stiger. Har du mulighet til å ta en blodprøve, så gjør det. Men jeg håper alt er helt i orden med spiren, og at det kun er psyken din som jobber unødvendig:-)
paperworld Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Enig med Ella72 jeg, det trenger ikke være noe galt i det hele tatt! Vil bare slenge på at MA også kan oppdages vha ul. Tror nok det er litt i grenseland for din del, man venter vel helst til i uke 8 en gang for å være sikker på å se hjerteaktivitet. For å berolige deg ytterligere, kan jeg si at jeg var kvalm EN eneste gang i forrige svangerskap. Hadde så og si ingen symptomer, bare lavt blodtrykk (svimmel). Det er ikke alle som opplever kvalme! Jeg vil si at det IKKE er grunn til bekymring, men ikke gå og tenk på dette i dagesvis. Snakk med legen og forklar at du engster deg, så får du sikkert hjelp til å sjekke at alt er i orden. Lykke til!!
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Lurer også om jeg kan ha MA? Tok UL forje uke (slutten av nov) og det var en tom sekk. Fikk tlf i går om at jeg måtte ta blodprøve. Hva skal hcg ligge på for å være gravid??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Hei Jeg synes at viss du føler noe er galt må du bare ta turen til legen med en gang. Jeg oppdaget mim MA ved at jeg fikk mye ont i kroppen , magen ble kald og at puppene ikke var like følsome. Men jeg husker fra den tiden da jeg var gravid var følelsen i puppene litt opp og ned. Noen dager følsome som bare det og andre helt "normale". Det med maten kan være en bivirking av svagerskapet og det er ganske normalt og ha svingende matlyst. Jeg merket i alle fall at noe var galt fort, fordi jeg følte det på meg på en måte. Håper det går bra med deg , og at alt ordner seg.
rampejenta - ny spire Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 JEG MERKET MA VED AT JEG BEGYNTE Å BLØ MØRKT BLOD.. SYMPTOMENE VAR AKKURAT SOM FØR FOR KROPPEN HAR HORMONENE LENGE ETTER MA..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå