Gå til innhold

Positiv test i går, julebord i dag:)


H&M pluss tre små

Anbefalte innlegg

God morgen jenter!

 

I går var en merkelig dag. Stod opp som vanlig for å gå på jobb. Tenkte jeg måtte ta en test siden TR var forsinket, og til mitt store sjokk så var den positiv. Ble helt skjelven, gikk inn på soverommet og vekket samboeren. Klarte ikke å si så mye, men han skjønte at det var noe når jeg stod der med en test i handa:)

 

Men i dag er det altså julebord. Jeg er ikke den som pleier og spytte i glasset, så nå lurer jeg på hvilken unnskyldning jeg skal bruke. Ikke lett dette her når alle på min avdeling skal møtes til et lite vorspiel før vi drar videre. Forslag??

Tenkte jeg skulle si at det hadde skjedd noe med min syke bestefar, så jeg må opp tidlig å kjøre i morgen. Kan jo ikke drikke da:) Hva tror dere jenter? Bra nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei og gratulere:)

 

mitt tips:

ville ikke brukt unskylidning som sykdom..blir bare mange spm ut av det.si du går på pencilin for en infeksjon ett eller annet sted(velg selv)

da kommer det ikke til å bli så mange spm i allefall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kjenner jeg er i samme båt! Vi har planer om å vente til jul med å fortelle om graviditeten og det ligger jo en heftig julebordsesong foran oss.... jeg skal på nissefest i morgen og sliter litt med samme problem selv. Funderte en stund på å helle eplejus i en vinflaske med skrukork (san valentin) og spille med.... hehe... Alternativet er å finne en god unnskyldning for ikke å drikke.. Det med penicillin virket som en grei unnskyldning, men da må du jo komme med en direkte løgn og det er ikke alltid like gøy!! Hva med å si at dere prøver å bli gravide, derfor prøver du å kutte ned på alkoholen... men vet den er litt tynn...Det finnes alltid en god grunn for at du må kjøre bil - kanskje du må hente noen på flyplassen? Huff, jeg har mange ideer i hodet mitt, men ingen holder liksom vann :-( Forslag mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg har akkurat samme problemet, og det gjelder nok for mange av oss som blir gravide i denne julebordtiden. Jeg er også veldig glad i et glass vin eller to, og vet at jeg må komme med en veeeldig god grunn for ikke å drikke, men klare det uten at folk skjønner det... Er no pes i grunn.... Men pencilin tror jeg funker , og eventuellt at man har fått en infeksjon i magen ellerno, ... Jeg har tre julebord før jul, så dette blir gøy. hehe. Jeg testet positivt den 28 nov, og ønsker å fortelle mine foreldre det i jula. Er det noen som kanskje syns det er litt tidlig??..

 

Lykke til med julebordsesongen jenter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på julebord forrige helg, tre dager etter jeg hadde funnet ut om graviditeten. Kjøpte en rødvinsflakse med skrukork og byttet ut innholdet med Mana juice- den blålilla. Ingen som merket noenting :) Dette forutsetter selvfølgelig at man skal ha med egen drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å gjøre det hele enda mer autentisk kan man jo gå på polet og kjøpe alkoholfri vin og helle over på den flaska. Da lukter og smaker det jo det samme om noen skulle spørre om å smake... Da har ud hvertfall vors-en dekka.

 

Den med penicillin holder egentlig ikke vann den heller, jeg har nemlig fått bekrefta fra to forskjellige leger at så lenge du ikke drikker til du kaster opp medisinen er det ikke bevist at alkoholen har noen innvirkning på penicillin... Det er bare en gammel myte. Dessverre :( Men det er jo mange som fortsatt tror på den da!

 

Jeg har sagt at jeg har vært litt hanglete hele uka og føler meg skikkelig uggen, så derfor orker jeg ikke tanken på drikking. Men ville være med på det sosiale. Men den holder jo ikke helt til julebord :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg testet positivt den 23 og skal fortelle det i jula. Jeg er sprekkferdig, så jeg synes det er lenge nok å vente!!! Ei jente skrev her inne at hun fortalte det til foreldrene sine med en gang - og argumentet hennes var at hvis det gikk galt visste de hvorfor hun var lei seg og kunne få trøst fra dem..Jeg syns det var et koselig argument :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julebordet over. Jeg holdt meg til historien om bestefar og det gikk faktisk veldig fint. Mange som lot meg være:) Dette var forresten et julebord der vi fikk servert drikke. Hvis ikke, hadde jeg selvfølgelig helt over alkoholfri drikke over i en vinflaske. Det må jo være den enkleste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vorspiel hjemm i kveld. Jeg har lagt ølbokser i kjøleskapet, tar den første slurken, sirkulerer fint ut på badet, heller ut ølen og fyller på med vann. Vips ingen som merker det. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...