Gå til innhold

Raclette tilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart et år siden kjøpe vi oss raclette, nå har vi store planer om å bruke den på lørdagen. Så nå trenger jeg sårt deres tips om hva skal steke, saus og annet garnityr?

Hvordan servere/lager du raclette?

Fortsetter under...

Skrevet

Kylling i biter - marinade av olje, pepper, hvitløkspulver, paprikapulver og oregano

hakket paprika

hakket tomat

hakket agurk

ris eller pitabrød

tzatziki

tacosaus

dette er en enkel og kjapp variant - også kan du variere med svin eller pølsebiter.. eller ha det i tillegg

kokte poteter i skiver.. fine å steke

matfløte lager en enkel saus.. bare ta oppi etter at kylling el.lig er gjennomstekt

gratiner med litt ost 'under plata'

Skrevet

Fikk servert en enkel variant av noen venner... smakte himmelsk. Enkel salat, spekeskinke, kokt potet delt i to ( på str. med en bakt potet),raclette ost, grovsalt og selvfølgelig masse god rødvin :o)

Skrevet

Kjenner jeg får vann i munn....*namminamm*

Flere tips?

Skrevet

Vi pleier å spise poteter, sølvløk, rødbeter, sylteagurk også har vi paprika krydder på osten:D nam,nam..

Tante (bor i Sveits) har av og til skinkesteik til, eller noen sånne små ganske sterke men knall goe pølser. De steker hun på den platen oppå:)

Hørtes utrolig godt ut med den kyllingen:D

Tror vi må ha raclette i kveld:p

Skrevet

vi pelier å ha biff- og kyllingstrimler i forskjellige marinader med salat, fløtepoteter, masse digg ost, sopp, løk og kanskje en saus ved siden av. detter er jo bare helt herlig da!! det beste jeg vet : ) kos dere masse i morgen!

Annonse

Skrevet

Har spist det såher et par ganger hos en venninne..

Har kyllingbiter, pølsebiter, biff eller svinekjøtt biter, løk, sopp, paprika. Så steker vi i den lille skuffen det vi ønsker. Når det er ferdig stekt har vi over litt matfløte ok kikoman saus, koker det litt, legger over sveitser ost eller jarlsberg. Griller den så litt i underetg til osten smelter og er gylden.

Så ble det servert ris og salat vedsiden av. Gleder meg til i morgen, for i kveld har gubben nemlig best taco...hehe.

En drøy time igjen til lunch, jeg er sulten!!!

Skrevet

Du kan faktisk bruke pannekakerøre også...

Eller eggerøre... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...