bente69;) Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 For snart et år siden kjøpe vi oss raclette, nå har vi store planer om å bruke den på lørdagen. Så nå trenger jeg sårt deres tips om hva skal steke, saus og annet garnityr? Hvordan servere/lager du raclette?
Fabelaktiv Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Kylling i biter - marinade av olje, pepper, hvitløkspulver, paprikapulver og oregano hakket paprika hakket tomat hakket agurk ris eller pitabrød tzatziki tacosaus dette er en enkel og kjapp variant - også kan du variere med svin eller pølsebiter.. eller ha det i tillegg kokte poteter i skiver.. fine å steke matfløte lager en enkel saus.. bare ta oppi etter at kylling el.lig er gjennomstekt gratiner med litt ost 'under plata'
nr2eprins Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Fikk servert en enkel variant av noen venner... smakte himmelsk. Enkel salat, spekeskinke, kokt potet delt i to ( på str. med en bakt potet),raclette ost, grovsalt og selvfølgelig masse god rødvin )
bente69;) Skrevet 30. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2007 Kjenner jeg får vann i munn....*namminamm* Flere tips?
Bertie_84 Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Vi pleier å spise poteter, sølvløk, rødbeter, sylteagurk også har vi paprika krydder på osten:D nam,nam.. Tante (bor i Sveits) har av og til skinkesteik til, eller noen sånne små ganske sterke men knall goe pølser. De steker hun på den platen oppå Hørtes utrolig godt ut med den kyllingen:D Tror vi må ha raclette i kveld:p
Gjest Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 vi pelier å ha biff- og kyllingstrimler i forskjellige marinader med salat, fløtepoteter, masse digg ost, sopp, løk og kanskje en saus ved siden av. detter er jo bare helt herlig da!! det beste jeg vet : ) kos dere masse i morgen!
bente69;) Skrevet 30. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2007 Har spist det såher et par ganger hos en venninne.. Har kyllingbiter, pølsebiter, biff eller svinekjøtt biter, løk, sopp, paprika. Så steker vi i den lille skuffen det vi ønsker. Når det er ferdig stekt har vi over litt matfløte ok kikoman saus, koker det litt, legger over sveitser ost eller jarlsberg. Griller den så litt i underetg til osten smelter og er gylden. Så ble det servert ris og salat vedsiden av. Gleder meg til i morgen, for i kveld har gubben nemlig best taco...hehe. En drøy time igjen til lunch, jeg er sulten!!!
-carina- Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Du kan faktisk bruke pannekakerøre også... Eller eggerøre... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå