Gå til innhold

Avbrutte studier

Prosjekt_baby84

Anbefalte innlegg

Håper at det kanskje er noen her som kan svare meg..

Jeg har akkurat gjort ferdig 3. semester på en bachelor pedagogikk. Men jeg ønsker ikke fortsette. Jeg skal søke på barnevernspedagog til høsten igjen, og jobbe frem til da. Men så er det allikevel slik at jeg ikke vil brenne alle bruer ved å bare slutte helt på Universitetet (hvor jeg går nå), i tilfelle jeg ikke skulle komme inn på barnevern. Derfor har jeg tenkt til å bare ta en pause/permisjon. MEN så er det jo det at vi skal prøve å få barn mens jeg er student. Derfor lurer jeg på om det er slik at jeg bruker opp av en evnt mammapermisjon dersom jeg tar permisjon fra universitetet nå? Det er jo ikke samme skole, men det jo litt av noen detaljer man skal bekymre seg over også da... heheh... Så om noen, for det første skjønte noe av dette innviklede opplegget mitt, og kan svare på det, så hadde jeg satt stor pris på det:)

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg regner med at du ikke vil søke om lån og stipend i permisjonsperioden din nå frem til neste høst. Så da kan jeg ikke se noen grunn til at det skulle gjøre at du "bruker" opp mammapermisjonen din:)

Sånn jeg forstår det, skulle det gå helt fint å gjøre det slik du har tenkt, gitt at du får innvilget permisjon fra Universitetet. Støtter deg i å ikke studere mer hvis du har funnet ut at det er feil studium, og heller tjene litt penger i mellomtiden.

Husk å kontakte lånekassen hvis du har søkt på lån og stipend til våren men ikke ønsker å motta det. Det må du sikkert ordne med så snart som mulig, ellers må du betale det tilbake når du er ferdig...

Lykke til!

Nei, ikke noe stipend og lån under den perioden, så da går det sikkert bra;) Jeg skal kontakte lånekassa i dag og gi beskjed om at jeg ikke skal ha noe til våren.

Ja, det er liten vits i å fortsette når man ikke trives. Jeg kunne jo selvfølgelig ha fortsatt og blitt ferdig om halvannet år, men til hvilken pris? Jeg mistrives virklig på universitetet, og synes måten de gjør ting på pedagogisk forskningsinstitutt skjønner jeg meg ikke helt på. Føler ikke jeg lærer noe, bare pugger masse toeri og gulper det opp igjen til eksamen.

Tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...