*maja* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg har fått to positive tester, men likevel klarer jeg ikke helt å innse at jeg er gravid. Jeg tenker på det mange ganger i løpet av dagen.. men det er nok noe usikkerhet der. Jeg tør ikke å si det til noen enda, ikke til bestevenninen min engang.. Jeg var på apoteket for å kjøpe vitaminer, da ble jeg helt rar når hun dama sa "du som er GRAVID, bør ta disse...". Jeg følgte det ikke handlet om meg, og var livredd for at noen rundt skulle høre det. Hjemme her snakker jeg med kjæresten min, og det er helt greit. Vi gleder oss sammen. Men i forhold til andre er det litt rart. Jeg er 6+4 uker på vei, så jeg bør vel snart ringe lege også.. Fler som har hatt/har det sånn??
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jeg er litt sånn enda (10+0). Enkelte dager føler jeg meg kjempegravid, andre dager er det helt fjernt og bare totalt uvirkelig... Regner med det kommer seg når magen dukker opp og man kan begynne å kjenne liv, og kanskje når vi begynner å hamstre utsyr og sånn. Fikk oss brukt barnevogn i går da, og da kjente jeg en liten stund at jeg fikk litt sånn redetendens og skulle ordne og lage det koselig til den lille osv. Men det går over så snart jeg ikke ser vogna lenger
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Huff ja, kjenner desverre følelsen...Innser liksom ikke helt at jeg er gravid..får på en måte prestasjonsangst med tanke på at vi allerede har fortalt det til de nærmeste. Blir litt sann "tenk om testen plutselig har lurt meg og egentlig er negativ" eller "Tenk om embryoet har dødd inni meg og det ikke kommer noe blod" Er livredd for å gå rundt å kjenne meg gravid lenge for så å finne ut at jeg ikke er det allikevel...Skikkelig ekkel følelse altså!
*En rosa og en blå* Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Aaah... vet akkurat hva du mener! (';') Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt - det hele er bare fullstendig absurd!! Jeg merker jo at noe skjer med kroppen, ikke sant? Mage-kramper, ømme pupper, tendenser til kvalme av og til... men likevel så er det helt uvirkelig. Jeg skal til en privatlege 11.des og håper jeg kan ta en UL da bare for å få se det med egne øyne. (og ikke minst - høre hjertet!) Jeg er forresten også 6+4 i dag!
AS og lillemor=) Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Hei hei=) Jeg har hatt det på samme måte, og har det vel fortsatt litt slik. Det er så fjernt at jeg selv er gravid. Tenker at det skjer jo med andre, men når det har skjedd med meg og oss, så er det fjernt. Kanskje fordi det skjedde før vi kom inn i 1.pp, så vi fikk liksom ikke " prøvd " først. Aner ikke, men fjernt er det enda, selv om jeg er 9+2 idag=) Fortalte dette til ei venninne igår. Fortalt det til andre tidligere, men til denne venninna så sa jeg " Søsteren min skal bli tante.. " ..hehe.. klarte liksom ikke å si " jeg er gravid" eller " jeg skal bli mamma".. Kjenner meg igjen i den situasjonen du opplevde på apoteket. Folk som sier " du som er gravid...".. Jeg får litt lyst til å snu meg, for å se om det er noen andre der de snakker til. Noen med stooor mage, som det vises på er gravid=) Regner med dette blir mer virkelig når magen kommer og når alle vet det liksom=) Ja, og når en ser ungen på UL=) Spennende dette=) Har mange symptomer da, så.. sa det senest til sambo nå i morges " lurer på om jeg ikke blir å føle meg gravid i det hele tatt, den dagen det er slutt på kvalmen, oppkast og puppene ikke er så ømme lengre". Ikke godt å si=) Iallefall.. du er ikke alene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå