Gå til innhold

Noen som er flinke til å regne termin?


Alhansi

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid i går, tok 2 tester til og med og de viste gravid klart og tydelig. Gjett om jeg var overrasket! Jeg som trodde at det toget var gått for meg, vi har jo prøvd i over 4 år, siden vi mistet en baby etter 18 ukers svangerskap. Nå sitter jeg her og har så lyst snakke med noen, fortelle hvor glad jeg er og jeg kjenner tårene sprenge på av lykke, samt redsel. Da jeg mistet den gangen for 4 år siden, sa de at om jeg skulle bli gravid igjen, så måtte jeg ha kontakt med fostermedisinen på sykehuset.(jeg har mistet 4 ganger før)Når i svangerskapet tar man kontakt med de, og når med lege? Alt kan jo skje enda.

 

Jeg prøvde en slik terminkalkulator et sted, jeg husker ikke hvor,og der var terminen 23 juli. Allerede! Jeg har jo nettopp funnet det ut jo!Min siste mens første dag var 17 oktober, kan noen hjelpe? Hvor mange uker er jeg på vei da?7 uker stod det her på Barn i magen, det kan jo ikke gå an??Jeg føler meg helt tåkete jeg, enda jeg har barn fra før.

 

Jeg hadde som sagt gitt opp. Skjønte at grunnen til at jeg ikke ble gravid var blant annet det at jeg er overvektig, og prøvde gjøre noe med det, men det gikk sakte med å få vekten ned. Og enda er jeg veldig stor. Og jeg kjenner panikken stige. Hva har jeg gjort? Er dette urettferdig ovenfor den lille, er sjansen dens minder fordi jeg er tykk?? Jeg gruer meg til ultralyd allerde...........kanskje de ikke klarer se noe for alt flesket. Huff.

 

Humøret mitt svinger hele tiden, men nå er jeg for det meste glad. Jeg skal se det positive i det, jeg er blitt sjenket den største gaven, jeg bærer et nytt liv under mitt bryst! Jeg er så glad!

 

I går hadde vi bryllupsdag, mannen min og meg. Tidligere på dagen skulle jeg på apoteket, og da jeg var innom der kjøpte jeg meg to tester, jeg var på overtid. Men det har jeg vært før. Og når jeg tok testene, fikk jeg svar på hvorfor jeg er så himla trett for tiden, hvorfor kroppstempraturen min er høyere enn normalt,hvorfor jeg plutselig ble så sulten igjen,hvorfor jeg er småkvalm og overluktfølsom,hvorfor det kom litt blod av og til under samleie,hvorfor brystene mine er så himla ømme,hvorfor jeg er så innmari emosjonell for tiden og ikke minst:Hvorfor mensen uteble! Alt var egentlig ganske innlysende, jeg burde ha lest tegnene før, men jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at jeg skulle komme i denne situasjonen igjen.

 

Jeg hentet mannen min, og ba han lukke øynene og rekke frem hånden, også la jeg testen der. Han ble glad og engstelig.Han ville ikke snakke noe om det enda, så jeg presser han ikke. Jeg derimot, klarer nesten ikke tenke på noe annet.

 

Pu, det ble langt innlegg. Jeg er bare så glad for å være her igjen. Og jeg vet sjansen er veldig stor for at det skal gå galt. Men jeg skal likevel fryde meg over at jeg er gravid, ikke si det til noen før lenge, og hvis babyen kjenner hva jeg føler, ja så vet den at jeg elsker han/hun uendelig høyt allerede, dette blir et etterlengtet barn! Og skulle det gå galt, så vil jeg at babyen skal ha viten om at jeg elsket det.

 

Håper noen vil svare og skrive litt med meg, for jeg bobler nærmest helt over!

 

Kos dere i denne førjulstiden. Ikke stress, jula kommer uansett!

 

Klemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først gratulerer :) Så fantastisk!!

 

Det kan nok se ut som om den datoen du fikk på terminkalkulatoren stemmer. Jeg hadde første dag i siste mens 3. oktober og får termin 10. eller 11. juli alt ettersom hvor jeg regner det ut.

 

Terminkalkulatoren på babyverden er veldig fin, men jeg får samme dato på den her på bim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beklager at jeg ikke er så veldig pratsom i dag, men jeg er så vanvittig trøtt, eventuelt blank i hodet, på kveldene for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Så jeg er 7 uker på vei? Nå begynner jo jo å grine igjen jeg jo:) He he. Jeg er så glad! Sitter her og skulle egentlig ha vasket litt hus, men hodet mitt er fullt av tanker og så er jeg egentlig kanskje trett kjenner jeg.

 

Kos deg, så tastes vi sikkert senere:)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...