Vestlending med to, snart tre? Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Noen som har erfaring med ammefri? Jeg begynner i jobb igjen når jenta er 9,5 mnd. Nå er hun 8,5 mnd og jeg ammer fortsatt (men jeg merker at interessen hennes begynner å minke). Jeg jobber som lærer. Barnehagen ligger like ved jobben min så prakisk er det jo greit, men er litt redd for at det da blir verre for jenta med to adskillelser per dag i stede for en...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Hei! Dersom det skaper problemer er jo en mulighet at du pumper deg på jobb i stedet, og at barnehagepersonalet gir melka på flaske dagen etter. Det gjorde vi i hvert fall (siden barnehagen var langt unna jobben min). Gutten vår var 11 måneder da jeg begynte å jobbe. Så jeg brukte ammefrien slik; ammet på morgenkvisten (selv om det innimellom førte til at jeg kom litt senere enn vanlig på jobb), pumpepause etter lunsj (så kunne pappaen gi mm da han var hjemme i permisjon, og barnehagen den første tida etter at guttungen begynte der), og gikk litt tidligere på ettermiddagen slik at guttungen fikk en ettermiddagspupp før vi lagde oss middag. Så det varierte litt fra dag til dag hvor mye ammefri jeg faktisk tok. (hadde jo innvilget to timer med lønn siden jeg jobbet i staten, men brukte vel vanligvis max inntil en time tilsammen siden jeg ikke følte behov for mer).
svana72 Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=91 her er en link til ammehjelpen som har lagt ut ang.rettigheter til ammefri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå