Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvor lenge kan man teste positivt på en såkalt kjemisk graviditet? Når "ebber" den ut? Jeg testet positivt på graviditetstest i går som var rugedag 14, men begynte å blø og ha mine vanlige og sterke menssmerter på rugedag 13. Lurer derfor på om jeg kan ha en slik kjemisk graviditet som jeg har lest om her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11041211-kjemisk-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når egget bare streifer forbi, eller ikke setter seg ordentlig fast, kan det ta tid før kroppen ordner opp selv. Noen ganger kan det bli en liten morkakerest som produserer litt hcg.

Du må jo få tatt BP! Det er mange som blør, og det er normalt med menssmerter! Jeg krysser fingrene for at du faktisk er gravid :o)

hcg bør være ca 100 (eller mer) på RD 14. Heretter dobler den seg i løpet av 48-72 timer.

Her inne har det vært de som har hatt hcg fra 40 -1000 på RD 14 og født nydelige babyer. De med høy hcg har fått tvillinger.

Meg selv har hatt hcg fra 26, og selv om den har steget som de skal, har ikke utviklingen vært god likevel og det har endt med utskrapning pga ma.

Min hcg var på 39 på rd 14. Jeg er nå 10 uker på vei og UL i går viste et flott lite minimenneske. Noen produserer bare hcg sendt. Jeg hadde hcg på 100 på rd 16. Menssmerter og litt blødning er vanlig, trenger ikke bety at noe er galt.

Lykke til, skal krysse fingrene for deg!!!

Annonse

Dersom det er en kjemisk graviditet, streifer egget livmorveggen, men fester seg ikke skikkelig. Det kan da bli produsert hcg, men det er ingen morkakerest som nevnes over - til det er det altfor tidlig.

På dag 14 behøver ikke nivået være så veldig høyt, og dersom det er en kjemisk graviditet, vil en ny test etter noen dager være negativ. Alternativ kan man ta 2 blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om det er økning eller reduksjon av hcg i blodet.

En kan ha blødninger selv om man er gravid, men dersom det er sterk blødning er det sannsynlighet for at det er kjemisk graviditet eller forsinket mens, da øvrige blødninger ofte er litt svakere.

Noen av hjemmetestene slår ut på verdier over 50 (digital clearblue), andre slår ut på verdier over 25 (mener quick response de fleste andre ikke digitale).

Disse linkene viser hcg nivå for gravide - den første linken inneholder kun personer som har fått påvist liv ved UL. Den andre linken er gravide innlegg hos Ønskebarn.no

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=4787&page=2

Håper det går rett vei for deg - lykke til : )

Digital slår ut på lavere hcg enn 50. Jeg testet positivt på rd 12 med digitaltest og hcg på rd 14 var på 39. Så hcg`en min kunne ikke vært noe særlig mer enn 20 da. Tok både vanlig og digital på morgenurin rd 12 og fikk og svak strek på den vanlige testen. Tror quick response er litt tregere!

Hvis du fikk positiv rd 10 er nok det et godt tegn ja, tror nok du kan senke skuldrene om du ikke begynner å blø mye :-) Tvi tvi...

Det jeg mente med morkakerest er det jeg selv har opplevd. Jeg hadde lav hcg som steg, men langsomt. Jeg ble fulgt opp nøye i lang tid, fordi legene ga det en sjanse til å ordne det selv, og noen ganger er det faktisk et foster på vei. Hos meg var det så bare en liten rest som produserte hcg, som ble fjernet med utskrapning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...