Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Bekymrer meg masse for tiden, selv om jeg er kjempeglad for å være gravid. Tok en celleprøve i august som viste små forandringer. Ble bedt om å ta en ny om et halvt år. Nå er jeg blitt gravid i mellomtiden, og skal ta ny celleprøve. Men fastlegen ville ikke ta den, mente gynekologen som tok en første gangen må ta den. Fikk time midt i januar (om jo er et halvt år etterpå), men lurer på om jeg burde tatt den tidligere. Tenker mye på om det er riktig av meg å vente så lenge. Noen med erfaring?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jeg har ikke erfaring med å ha celleforandring, men erfaring med slike prøver... Og anbefaler de ny prøve om et halvt år, har de ikke tro på at det skal endre seg så mye på et halvt år. De anbefaler prøver heller tidligere/oftere enn nødvendig! Så tror ikke du trenger å bekymre deg, selv om jeg har forståelse for at du gjør det! Legen din føler nok at han ikke har nok peiling på dette og vil heller at du går til gyn. En måte å fraskrive seg ansvaret på kasnskje, men bra for deg om du får best mulig hjelp. En gynlege har mye større erfaring med å vurdere slike svar enn en vanlige allmenn praktiserende leger! De har goså større erfaring i å ta disse prøvene, som også må være gjort riktig for å få et reelt resultat! Legen din har nok gjort det beste for deg, og selv om du må vente til januar, trenger du ikke bekymre deg!
Nætte;mortil2 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg har også fått påvist forandringer før, og måtte inn til ny test da innen et år.. Så de tror nok ikke det skjer ting over natten der. Personlig syns jeg det er betryggende at legen sender meg videre når det er ting han ikke føler seg kompetent til. For meg betyr det at han ikke bare durer på og tror han er verdensmester bare fordi han er lege, men faktisk verdsetter meg som pasient og vil ha de beste til meg. Har også lest en del om celleforandringer under graviditet, og det går bra. Man blir ekstra fulgt opp. Lykke til uansett!!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Takk for svar jenter. Bare tenker det værste vet dere, lett for å bekymre meg for tiden :-) Når jeg før graviditeten fikk påvist celleforandringer, og er blitt gravid nå, så skulle vel ikke graviditeten gjøre det "værre"? Har hørt at mange gravide får påvist celleforandringer under graviditet, men at disse som oftest går tilbake av seg selv etter graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå