Gå til innhold

Dere i USA..

LiIlemeg

Anbefalte innlegg

Hvordan havnet dere i statene?

Syns det er litt spennende å høre om, for jeg har veldig veldig lyst til å studere der borte etterhvert. Skolen jeg går på har utveksling med endel skoler der og veileder mente det ville vært noe for meg, og jeg er virkelig fristet!

Er allikevel ganske så nervøs for å dra, men jeg vet jeg kommer til å angre hvis jeg ikke hopper i det. Kommer sikkert til å savne familie veldig mye (har ikke barn altså, skulle hatt, men så ble det ikke sånn)

Jeg er redd for å sitte på gamlehjemmet og angre på at jeg aldri tok sjansene som dukket opp.

Kan dere fortelle litt om hvordan dere har det, hverdagen, savner dere norge osv?

Klem fra

Fortsetter under...

Heisan,

Jeg dro til USA 1ste gang som utvekslingstudent da jeg var 17 aar, paa High-school (i North Carolina) og hadde det flott. Dro hjem igjen og studerte/jobbet hjemme i Oslo, men returnerte til North Carolina da jeg var 25 aar for aa studere igjen. Naa er jeg gift her og har ikke bodd hjemme i Norge paa 10 aar.

Det er veldig kultursjokk og komme hit, men saa lenge man holder seg "aapen" til andre maater aa vaere paa/tenke vil man faa mye ut av det. Hvis jeg var deg ville jeg provd aa finne ut om skolene i de forskjellige statene, og hva de har og tilby... Men var jeg deg ville jeg nok IKKE sittet hjemme i Norge aa lurt for lenge. Det aa oppleve nye ting er alltid flott og man vokser personlig uansett hvordan man har det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...