Gå til innhold

Smøring av mellomkjøttet - hva bruker man da?


Gjest VerdensHeldigsteMamma

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Fødselen nærmer seg, og jeg har blitt anbefalt å smøre/massere mellomkjøttet for å forberede det. Men jeg lurer på; hva skal jeg smøre med? Olje? Hva slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Ok, takk. En nøytral olje, altså.

 

Det kan bli noen festlige smøre-seanser på badet framover nå da....huff, ser det for meg; en fot planta på badekaret, magen struttende i alle retninger, støttestrømpene fortsatt på, mens jeg prøver etter beste evne å nå helt dit jeg skal smøre.....lekkert! =P

 

Er det andre enn meg som har slurvet med dette fram til nå? *angrer litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nå betydningen av den smøringa er sterkt overdrevet jeg da. Har ikke smurt før mine tidligere fødsler, og kommer heller ikke til å gjøre det denne gangen.

Ved min første fødsel sydde jeg ingen ting, og ved min andre ble det 2 små sting.

Vi er jo skapt for å føde, så dette takler kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig tenkt å gjøre det ja, men har ikke fått somlet meg til det enda. Kjenner jeg meg selv rett, blir det ikke'no eller uka før termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke olje som er tilpasset smøring av mellomkjøttet. For eksempel Fødselsforberedelsesoljen fra Weleda. http://www.weleda.no/hudpleie/graviditet-og-amming/graviditet/foedselsforberedelsolje/ Kjøpes i helsekostforretninger.

 

Jeg smører meg regelmessig, men magen er stor, og vanskelig å nå ned. Derfor synes jeg det er lettere å smøre "bakfra". Rompeballene er enklere å komme forbi enn magen!

Leste et sted at det var viktig å "tøye" kjøttet mellom vagina og anus, det gjøres lettest bakfra vil jeg tro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Takk, dere! Da blir det en tur til helsekosten i morgen, tror de har Weleda der. Skjønner at det er best å angripe saken bakfra, ja....magen er så svær nå at det begynner å bli vanskelig å tørke seg når man har tissa! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått et tips om jordnøtt olje, kjøpte det på apoteket... Tar også bringebær kapsler for tiden... Dobbelt opp, men vil jo prøve å komme fra det hele på best mulige måte.... Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hihi...prøvde å smøre meg i dag. Det var en funny følelse!!! =) Endte med å kjøpe den fra Weleda som heter Fødselsforberedende olje, fant den på helsekosten. Det står i bruksanvisningen at man skal massere i 10 minutter...herregud - jeg var sliten etter 1 minutt, jeg!! Må si det var spesielt å gå og føle seg glatt i rumpa i timen etter smøringa =X Kanskje brukte jeg for mye olje? Jaja, en artig erfaring i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lettere å få sopp når man smører seg med sånt? Jeg mener - det havner vel litt både her og der... Føler meg ikke så treffsikker om dagen jeg i alle fall:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Oj, der sier du noe Anonym....jeg aner ikke.

 

Har aldri hatt sopp, men forstår det sånn at man kan få det hvis det blir for klamt der nede. Stemmer det? Eller er det sånn at noen er disponert for det, mens andre slipper unna?

 

Uansett, kanskje ikke sunt for miljøet der nede å bade i olje.....men hvis man er normalt renslig (vasker seg hver dag) + går med bomullstruser så går det kanskje greit? Man skal i følge pakningsvedlegget smøre seg 4 ganger i uka, tror jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å smøre meg i hele 10 minutter, men tøyer mellomkjøttet i kanskje 2-3 minutter.

Gjør det alltid om kvelden før jeg legger meg, så då føler jeg meg ikke så glatt i rumpa. Da skal jeg jo bare sove... (i alle fall i teorien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg HAR hatt sopp, og ønsker meg det ikke tilbake, så vet egentlig ikke om jeg har lyst til å olje/smøre meg inn så det blir enda "fuktigere". Noen med erfaring ang. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er grunn til å bekymre seg for sopp ved å smøre seg med olje der nede. Marja Entrich sin "Hvetegröddsolje" (eller noe i den dur :) ) anbefales nettopp for å forebygge sopp. Den kan sikkert være et alternativ til Weleda sin også, men billig er den ikke. Ca 250 kr for en passe liten (men drøy) flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.. Bruker du en helt vanlig jordnøtt olje da, eller finnes det en spesiell type som skal brukes til det formålet? ( Sånn intim olje liksom, om du forstår?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...