Gå til innhold

Kiropraktor & naprapater.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

• 10 måneder senere...

Jeg har vært hos fysioterapaut nå i lang tid, slev før jeg ble gravid siden jeg har sliti en god del med slimpose betennelse i hofta, så når jeg begynnte og merke det i bekkenet bestemmte jeg meg for og fortsette og gå til den faste fysioterapauten min. Fikk noe jeg tror hun kalte drenesing av lymfestistemet som satt rundt bekkenet og noen øvelser jeg skulle gjøre hjemme og nå merker jeg fakktisk ingenting noe jeg ikke trudde skulle være mulig.

Tingen med slike øvelser man finner i svangerskapsbøker osv er at de ikke passer for alle med bakkenløsning. Slike øvelser skal egentlig bli satt opp i sammarbeid med en fagperson, siden mange øvelser som går på bekkenet blir igjen for tungt for noen og kan forverre bekkenløsningen.

• 2 uker senere...

Jeg hadde enten bekkenløsning eller låsning de siste mnd av forrige svangerskap og trang da ingen behandling. Denne gangen har jeg begynt å merke antydninger til noe murring allerede.

Går jevnlig til en som er utdannet både fysioterapeut og kiropraktor. I utganspunktet på grunn av skuldrer og nakke, men nå skal han følge med meg igjennom svangerskapet. Dette har ivertfall vært veldig effektivt. Han knekker både opp der det trengs og "fikser" på stram muskulatur...

Han sier også at knipeøvelser kan være smart å holde på med. Det kan gjøre bekkenplagene mindre.

• 3 uker senere...

jeg var hos naprapat en gang forrige svangerskap, da jeg var ca 6 mnd, det holdt meg oppegående resten av svangerskapet. Er nå i uke 33 og skal til naprapat igjen i morgen, håper det holder ut dette svangerskapet også. Har nok hatt mer plager denne gangen, men det skyldes nok at jeg bare hadde 4 måneder fra førstemann kom ut til jeg var gravid igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...