Gå til innhold

Deres erfaringer med SA/MA?!

mth80

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+5 i dag, men er ikke positiv til denne graviditeten heller. Hadde en liten, frisk blødning på søndag morgen og har siden hatt brun utflod. Ingen smerter.

Lurer på om noen har opplevd at forsteret har dødd så tidlig og at det ikke har kommet ut av seg selv. Gikk med dødt foster i 4 uker sist, og det vil jeg ikke gjøre denne gangen. Går bare å venter på at jeg skal begynne å blø, men det skjer jo ikke.

Noen som har lignende erfaringer??

Fortsetter under...

Hei du,

mange opplever brun utflod og litt blødninger, og da er det lurt å ta en sjekk hos legen dersom du er bekymret.

Jeg har erfart dette, dessverre med abort som resultat. Men det er min historie, og andre har helt ufarlige blødninger, så det kan godt være at alt er i orden, men jeg ville kontaktet legen.

Og be om å ta blodprøve for å se på hcg nivået, og du må ta to med noen dagers mellomrom for å se på stigningen. Synker den, er det dessverre en abort.

Lykke til,

Hei!

Du må nesten få en ul for å være sikker. Men vil likevel fortelle om mine erfaringer. Har hatt to MA, det var vondt! Hadde ørten blødninger da jeg fullførte et svangerskap, det gjorde IKKE vondt noen av gangene.

Hadde siste MA (at fosteret dør og ikke kommer ut av seg selv) for en ukes tid siden, da var fosteret litt over 5 uker som ditt, jeg var 3 mnd på vei. Det var veldig vondt, så jeg vil tro du hadde kjent noen smerter hvis det var en abort.

Håper det ordner seg!

Jeg har dessverre opplevd det samme som deg, og det endte ikke bra. Hadde brun utflod i uke 5-6 og det fortsatte i flere uker. I uke 9 begynte det å bli mer rødere, men fremdeles små mengder (da så vi hjerteaktivitet på UL, men fosteret var altfor lite for sine 9 uker). I uke 10 ble det konstatert MA og i uke 11 endte det i SA (hadde bedt om å få slippe utskrapning).

Hei.

Jeg hadde en ma i august og da hadde det skjedd så tidlig at det ikke hadde kommet noe annet enn en prikk (som vi kun såg på en av de 4 ultralydene) inni fostersekken.. Da hadde jeg null blødning og null tegn på at noe gale skulle skje.. bortsett fra at kvalmen kunne hoppe over en del dager (noe som det ikke gjør nå)

Når det gjelder blødninger.. Jeg har selv hatt blødninger i dette svangerskapet,men jeg var på ultralyd da jeg var 8+1 og alt var bra.vi såg den lille og hjertet som slo.

Er ikke alltid det går gale skjønner du:)

Vært hos lege etter dette?

Annonse

Hei!

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare!

Jeg var på ul forrige torsdag, men ingen aktivitet ennå. Ble satt en uke tilbake, og ny ul på tirsdag.

Hadde to dager uten brun utflod, men fikk plutselig en styrtblødning i går kveld. Masse friskt blod (kanskje 2 bind). I dag bare brunt.

Både gruer og gleder meg til ul neste uke. Vet innerst inne at det ikke er liv, men blir vel skuffet allikevel. Dette er da den tredje jeg mister, så da får vi i hvert fall utredning.

Litt betryggende å lese at det går bra med deg da, Jolene. Til tross for blødninger :-) Kanskje det er ett lite hpå allikevel!

Jeg skulle vært 6+6 idag men er helt sikker på at jeg har mistet. Begynte onsdag kveld med litt brunrødt på dopapiret. ca. 2 tørk. Torsdag var det bare brun utflod, men fredag morgen begynte det å blø- masse friskt rødt blod og har blødd siden. Fredag kveld kom en liten brun slimklump ut- ca. 1 cm i diameter og har hatt klumper i blodet etterpå. Det rare er at jeg ikke har hatt smerter. Bare helt moderate menssmerter, men det er jo ikke slik sa beskrives. Jeg kan likevel ikke få meg til å tro at det er noe annet enn en abort dette her. Jeg har sørget i 2 dager nå. Føler meg helt utenfor meg selv og føler at jeg er i ferd med å bryte fullstendig sammen. Vi har en datter på 3 1/2 fra før og har prøvd i over 3 år på nr. 2. En sa før, for 2 år siden. Jeg trodde det var vår tur nå, men tydeligvis ikke. Jeg er så ufattelig lei meg. Skal på ul i morgen, endelig, for å få bekreftet mistanken. Etter det må jeg bare ta meg sammen og prøve å begynne å leve igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...