Gå til innhold

Spontanabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man vite om man har abortert tidlig, eller om det bare er en forsinket menstruasjon? Jeg ventet menstruasjon 21. nov, men den 23. fikk jeg kun litt spor av blod/brunlig utflod når jeg tørket meg. Dette varte frem til mandag, da fikk jeg blødning. Har blødd siden. Tok en gravitest 21, denne var negativ. Tok en ny test fra lavpristester på lørdag, denne var noe diffus. Lurer på om jeg må sjekke om jeg har abortert eller ikke. Kanskje greit å vite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Jeg hadde en biokjemisk graviditet for 2 mnd siden. Hadde småblødninger 1 uke før IKM og testet svake positive tester. 3 dager etter IKM fikk jeg mensen. Gikk til legen som målte HCG i blodet, fikk beskjed om at dette var på vei ned.. Så den mnd gikk det ikke, mnd etter var det derimot full klaff. :)

Skrevet

Og en ting til.. Spurte legen om jeg skulle komme tilbake dersom det samme ville skje igjen. Han sa at det ikke var noe poeng, det er ikke behov for utskrapning så tidelig..

Skrevet

Takk for svar! Viste gravitesten også positiv etter aborten? Lurer på om det kan nytte å ta en test og sjekke for sikkerhetsskyld? Vet jo ikke om det er det som har skjedd, eller om jeg bare blør litt mer enn vanlig ( bare hatt mens tre ganger etter fødsel i februar, og ammer litt enda). Ble du gravid allerede måneden etter? Brukte dere eggløsningstester eller bare koste når det passet dere? Syklusen ble ikke forstyrret av aborten altså? Kanskje ikke når det er så tidlig. Nå vet jeg jo altså ikke om det er abort, men har litt mer nedtrykkfølelse i skjeden enn vanlig, og blør som sagt litt mer enn vanlig. Forrige graviditet lyktes vi på første forsøk så er glad for det..

Skrevet

Blodet som kommer er forresten helt rødt og friskt, og ingen store koagler. Litt usikker på det som kommer når jeg er på do,men.

Skrevet

Testen viste enda litt svakere etter aborten, regner med streken ville ha blitt helt borte i løpet av noen få dager. HCG'en synker dramatisk etter abort, hilsen legen min.. :) Blodet som kom uken før mensen var som spotting og mensen var sånn den alltid er. Syklusen ble ikke forstyrret av aborten, mensen kom når den bruker å komme. Brukte eggløsningstest og det virket tydligvis bra! Samboeren er overbevist om å det lønner seg å "spare" noen dager, så da sparte vi helt til det ble utslag på testen..

Skal krysse fingrene for deg i allefall! :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Tok gravitest fra lavpristester nå for å sjekke,men den var negativ. Det var den jo forrige uke også, så da er det forhåpentligvis ikke abort(hvis ikke hcg nivået har falt helt da..). Tenkte det var greit å vite i forhold til neste prøveperiode..Da er det bare å starte med blanke ark! Lykke til videre i graviditeten:-)

Skrevet

En ting til, er jo 4. dag med blødning i dag (+ spotting i 3 dager før det), så skulle jo kanskje tro at testen ville vist positiv hvis jeg hadde vært gravid/hatt en pågående abort nå.. Nok en gang, lykke til med svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...