Gå til innhold

Akupunktur eller ikke etter innsetting?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til akupunktur i flere mnd nå og har avtalt å ringe i dag for å få time i morgen etter innsetting - men plutselig så ble jeg engstelig for at det skal virke mot sin hensikt... Huff... Er det bedre å la naturen og Crinone gjøre jobben eller skal jeg trå til med nåler? Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Som jeg har skrevet her tidligere, jeg gikk til akupunktur jevnlig 8 mnd før forsøket. Så hadde jeg akupunktur 1 time før innsetting og 1 time etterpå. Mange andre ting som spiller inn her, men jeg går altså og ruger på to spirer :)

Et studie viser at akupunktur øker sjansen for et vellykket forsøk med 20 % - andre studier viser at det ikke gjør det. I Danmark er det enkelte klinikker som har dette som en del av innsettingen..

Mitt råd er å gjøre det du føler for og ikke la deg stresse av avgjørelsen...

Takk for svar begge to. Har gått jevnlig i 11 mnd - men fikk ikke beskjed om å ta før innsettingen... Har ihvertfall vært og tatt akupunktur nå 1 time etter innsetting og er fornøyd med det :-)

Både før og etter bøe det brukt et instrument som skulle finne punkter hvor jeg hadde strøm (?). Når instrumentet pep satt hun en nål der. Hvis jeg ikke husker feil var hele poenget å avspenne kroppen slik at den ble avslappet og jeg ble mer mottakelig for eggene. Før innsetting var det bare nåler i ører (og kanskje håndledd), etterpå var det i ører, på legger og knær.

Hadde også akupunktur dagen etter innsetting. Eggene fester seg 1-3 dager etter innsetting (hvis ikke jeg husker feil) så tok nåler for å bygge opp livmor slik at eggene festet seg...eller noe sånt..

Som dere skjønner er jeg en av de som virkelig har trua på akupunkur, men det bllir jo opptil hver enkelt hva man velger å gjøre :)

Annonse

Jeg har gått jevnlig til akupunktur, men hatt en pause fra jeg begynte på hormonene. En time etter uttak fikk jeg nåler i øret, på føttene, knær, det ene håndleddet, og en midt oppe på hodet. Var ikke min faste akupunktør som satte de, men en jordmorkollega av han. De var for å få egget til å klistre seg fast :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...