Gå til innhold

Alternative Julegaver--for de som har alt =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se listen over noen alternative julegaver:

- Røde Kors: Mat til 25 nordvest-russiske barn.

- Redd Barna: Skolebøker: 120,-, skolepult: 200,-, skolegang for et barn: 300,-

- Kirkens Nødhjelp: Esel: 850 kroner, Geit: 250 kroner, Myggnett: 90 kroner, To grisunger: 260 kroner, Kyllinger: 100 kroner, Sportsutstyr: 200 kroner, Trær: 200 kroner, Hjelpepakke: 220 kroner med mer.

- Norsk Folkehjelp: Minefri skolevei: 100 kroner for fem meter vei, Tren en minehund: 150 kroner, Gi en jordlapp- støtte til demokratiarbeid: 500 kroner.

- Regnskogfondet: Juletre: 200 kroner

- Unicef: Gi en bestemor til foreldreløse barnebarn i Malawi eller Kenya: 240,-. Barnas foreldre er døde av AIDS og besteforeldrene har fått ansvaret for store flokker av barnebarn. «Afrikas glemte helter».

- Flyktningehjelpen: Geit: 250 kroner, Jordbruksredskaper: 500 kroner, Høne: 350 kroner, Skolepult: 150 kroner. For flere tips gå innpå deres hjemmeside.

- Plan Norge: Smykker, stearinlys, leker med mer.

- SOS Barnebyer: Utdanning for en jente: 400 kroner, hurtigskole, intensiv utdanning for barn som mangler skolegang: 650 kroner, Morsmålsundervisning: 290 kroner, åpen skole, leksehjelp og aktiviteter: 130 kroner, Enebolig til flomofre i Bangladesh: 900 kroner.

- Leger uten grenser: «Julegaven som redder liv». Send et julekort, gi et valgfritt beløp og få din stjerne på en virtuell himmel.

- Kirkens Bymisjon: «Lønn som fortjent». Jobb til mennesker i rus- og gatemiljøet i Oslo: 6.000 kroner, 300 suppeporsjoner: 7.000 kroner, 100 middager: 3.000 kroner, 500 kopper kaffe: 3.000 kroner, Kirkens Bymisjons familiearbeid: 5.000 kroner.

- Utviklingsfondet: Klimavenn: 150 kroner, Kornsekk: 175 kroner, Eventyrskog: 200 kroner, Vannpumpe: 400 kroner, Drivhus for tomater: 500 kroner, Esel: 900 kroner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende jeg er gammeldags, men noe av det beste med julen er jo å sitte på julekvelden å gi gaver til de jeg er glad i, gaver som viser at jeg bryr meg om dem. Min bestemor har f.eks alt, til henne lager jeg et gavekort på nedvask av hus, hun er gammel, og jeg vet hun vil sette pris på det. Svigers har også alt, så til dem lager jeg en kurv med forskjellige ting oppi, forbruksvarer som de trenger.

Penger til disse forskjellige organisasjonene gir jeg gjennom hele året, og det gjør familien også, så det er ikke det at jeg ikke vil støtte sånt, men akkurat til jul vil jeg ha gleden av å gi gaver som viser at jeg bryr meg om dem:-)

Skrevet

Henger meg litt på lol:-) her.

Er også litt gammeldags, og liker å se hvor glade andre blir over det de får av oss. Samme med forskjellige organisasjonenene, dem gir vi litt til gjennom hele året.

Dem i familien som "har alt", dem får ofte et forstørret bilde el likn. av vesla, og det er noe som ofte blir satt veldig pris på:-)

Tradisjonen i vår familie er at vi gir gaver til dem vi feirer julaften med, og alle barna i familien.

Skrevet

Enig :) Og om man ikke er komfortabel med å gi en slik alternativ gave til en slektning kan man kjøpe det likevel. Så blir det en gave til noen man overhodet ikke kjenner, men som absolutt trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...