mamman til juliprinsesse Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvordan er det å drikke pepsi max? er litt avhengig av det jeg da.... har redusert kraftig etter jeg fant ut at jeg er gravid, men er jo bare 4 uker på vei så det kan bli lange 9 mnd, så da lurer jeg på om det er skadelig å drikke det? er det bedre å bytte til noe annet enn svart drikke?
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Kommer kanskje an på hvor mye du drikker da? Kanskje drikke vann istedet for brus innimellom, og heller kose deg ekstra med Pepsien på kvelden, f.eks?
Guttemamma75 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 En ting er det kunstige sukkeret i pepsi max, men det du heller må se på er koffein innholdet!!!! Er mye koffein i slike cola drikker, og koffein skal man jo kutte ned på i svangerskapet.......
mamman til juliprinsesse Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg velger å tru at det kunstige sukkeret er bedre enn sukkeret som er i vanlig cola jeg da, men hva med kullsyre da? hvis man går over til fanta free eller sprite zero eller rett og slett farris?
FilippaF Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Jeg har valgt å helt kutte ut - mattilsynet mener 1/2 l (trur jeg) om dagen ikke er skadelig men jeg tør ikke å risikere mitt barns helse... Jeg har vært helt avhengig, drakk MINDST 1,5 l om dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Nå har det gått en uke og jeg mår egentlig bare bedre uten PepsiMax... Lykke til - uansett!!
FilippaF Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Jeg trur ikke det kunstige søtstoffet er bedre... snarere omvendt! Farris vore nok det beste...
mamman til juliprinsesse Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 ja det er vel best å kutte ut da, har klart meg med å drikke 1 glass på ei uke så det går nok bra, cola kan jeg uansett ikke drikke pga diabetes så skal det være noe får det bli et glass pepsi max i jula trur jeg.
FilippaF Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Ønsker deg virkelig lykke til! I mitt forrige svangerskap var det akkurat på samme måten, og jeg klarte det fint med noen få glass i løpet av de 9mnt. Så jeg håper det skal gå like bra denne gang!
mamman til juliprinsesse Skrevet 29. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2007 Takk for det!! og lykke til du også!! blir nok ikke noe problem, men ville sjekke det ut i tilfelle det ikke gjorde noe :-)
Ella78 m/ A&M Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Det heter at man kan drikke en liter brus med koffein i døgnet. Pepsi Maxen er min største hjelp mot kvalmen så jeg kan bare ikke kutte den ut, ikke enda i hvert fall. Men jeg har kun en halvliter tilgjengelig hver dag, så blir jeg ikke fristet til å overskride mengden. Jeg lar være å drikke både te og kaffe, for ikke å få i meg for mye koffein.
mamman til juliprinsesse Skrevet 29. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2007 hørtes smart ut. jeg drikker hverken kaffe eller te så jeg får ta det litt som det kommer trur jeg. lykke til
Mamma til snart 4 Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 drikk så mye du vil, og spis akkuratt det du vil også, gravide henger seg opp i for mye enn hva ve trenger;) nå stemmer nok, er helst etter at barnet er født vi må passe litt på jeg selv er totalt avhengig av pepsi max, legene har gått ut med at så lenger du drikker under 3 liter dagen så har det ingenting si;) har drukket mye hele veien jeg, og fikk for 6 uker siden og drikker mye fortsatt, men littlå reagerer ikke på noe;)
mamman til juliprinsesse Skrevet 30. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2007 Du, det var litt godt å høre, man hører jo så mye forskjellig! fælt at man skal være avhengig av denne pepsi maxen men sånn er det. da trur jeg nok at jeg kan drikke litt når jeg får lyst på jeg, uten å få dårlig samvittighet. 3 l om dagen blir det uansett ikke!!! takk for svaret ditt og lykke til videre med den lille!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 Pepsi Max er til god hjelp for meg også når kvalmen er som verst, og har ikke dårlig samvittighet som jeg drikker et glass eller to om dagen. Når alt annet byr meg imot, er jeg glad jeg i alle fall får i meg litt pepsi max og litt ritz kjeks Blir nok også litt brus i jula, når alle andre sitter rundt meg og drikker vin og øl til julematen tror jeg nok ikke at jeg tar meg et glass vann og koser meg med det Så får jeg heller være glad for at jeg holder meg unna alt det som er farlig og alt det som ikke er anbefalt, og også holder meg unna anbefalt "dose" med koffeinholdig drikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå