♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Tror det er sølvplett det heter, sann jukesølv. Ser ut som sølv, men er ikke det- mye billigere. Jeg har to søte små lysestaker og et fat i sann, som jeg fikk da vi tømte huset til min samboers besteforeldre i sommer. Når jeg nå skulle flytte de i uken så jeg at de var blitt brune, skitten i kantene. Jeg vasket de i vanlig vask med zalo, men er det noe som er bedre egnet? Noe sier meg at det ikke er det samme som sølv, og at man dermed ikke trenger å pusse det med sølvpussemiddel som man får i matbutikken. Har også hørt at aluminiumspapir i vasken med salt i og varmt vann kun er for vanlig sølv, eller?? Men hva kan jeg bruke for å få arvegodset rent??? Trenger hjelp...
Krolla og Theodor Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Bruk vanlig, mild sølvpuss. Dersom sølvbelegget (for det er dét det er - et tynt belegg med sølv ytterst) er tynt, vil du dessverre ikke klare å få det rent - da hjelper kun ny forsølving (kan bli dyrt, men sjekk). Er det nok sølvbelegg blir det altså rent og pent med sølvpuss fra matbutikken :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå