apriljente-66 Skrevet 29. november 2007 #1 Del Skrevet 29. november 2007 Hei, har så smått begynt å tenke på behandling (hatching) i Danmark. Først og fremst pga jeg har hatt 6 forsøk, derav kun det første som festet seg. Skal lete og lese litt mer på internett, men jeg kunne tenke meg å høre litt om deres erfaringer fra disse klinikkene. Skal til Køben i des og lurte på å ta en samtale med noen der også. Selv om jeg er 41 så har "eggbestanden" til nå vært god, men de har ikke reagert like godt på stimulering siste 2 ganger... Noen som kan si litt om sine erfaringer med tilsvarende så er jeg takknemmelig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Del Skrevet 29. november 2007 Hei apriljenet! Danmark kan de tilby både langtidsodling og asisted haching. Jeg er 42 år og vi hadde vurdert Danmark, men fikk hjelpe på Volvat og er kjempefornøyd med behandlingen der! Ruger nå på 2 egg, satt inn 23.11. Går ikke dette bra vil vi nok ta opp tråden med danmark igjen. Føler at jeg ikke har noen tid å miste pga alder, selv om jeg også har hatt nok egg, men kvantitet og kvalitet er jo ikke det samme.. Kjenner meg igjen :-) Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11037725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollibompa Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Hei apriljente!! Sitter her og vurderer det samme som deg. Vi har nå hatt 3 forsøk gjennom det offentlige, hvorav det ene forsøket var en studie, slik at vi fortsatt har krav på dekt medisiner til siste runde. Har hatt tilsammen 9 innsettinger (ICSI) hvorav 2 har vært kjemisk. Har også satt inn 2 egg de siste gangene uten at det hjalp. Vi ønsker derfor nå å prøve assisted hatching. Snakket i går med privatklinikk i Trondheim der vi bor (Medicus) da det er søkt Bioteknologinemda om tillatelse til å ta i bruk Assisted Hatching i Norge, men de har ingen idè om når dette evt. vil bli godkjent. De spurte meg om jeg visste om eggskallet mitt var for tykt (det er tydeligvis derfor ass.hatching blir benyttet) men det kan jeg jo ikke vite fordi det er jo aldri blitt målt! Men jeg tenker at det må jo være en grunn til at embryoet ikke fester seg når det kommer i livmoren. Kvaliteten ser ihvertfall bra ut ved innsetting. Hos oss ligger problemet hos mannen, med dårlig sædkvalitet. Men jeg har en uggen følelse at det er noe hos meg de ikke har oppdaget.... Jeg har mest lyst til å prøve meg hos Nordica, men Ciconia i Århus er også aktuelt da de samarbeider med Medicus i Tr.heim, og da vet man jo at man får en bra oppfølging både før og etter. Lurer bare på om jeg må dra nedover for en ny utredning. Skal hive meg rundt nå, og få sendt en mail til begge klinikker for å høre hva de mener. Har hatt pause i et halvt år nå, så nå er jeg klar som ett egg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11038575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 29. november 2007 #4 Del Skrevet 29. november 2007 Hei du! Vi har hatt våre 4 forsøk på Volvat,kjempe fornøyde selv om det ikke er blitt bebbi ut av det. Men nå drar vi videre til Nordica i januar,siden de tilbyr hatching,,,vi tror på det,, selv om volvat har ikke noe tro på det. Men vi reiser dit,,så får vi prøve noe nytt,,og se om det kan hjelpe oss.. JEg fikk svar fra Nordica på en dag,,han lindenberg selv ringte meg dagen etter sendt mail. og så sendte jeg journalene mine over til han og han kom med en plan med en gang... GLeder meg til vi skla ned dit,, KLEM GOLLIAT,,som fortsatt er litt trist,,, snufs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11038862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. november 2007 #5 Del Skrevet 29. november 2007 Det var positivt å høre Golliat! Jeg skal iallefall ikke la noe være uprøvd :-) Lykke til alle sammen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11038954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 29. november 2007 Hei takk for svar alle sammen. Godt å høre vi er flere i samme båt. Vedr. spørsmål om tykt eggeskall så vet jeg heller ikke det. Men eggene blir befruktet (stort sett 50%), så soldatene kommer hvertfall gjennom Jeg går til Aleris i oslo og er kjempefornøyd, men nå synes jeg må komme videre. De har heller ingen tro på hatching. Kikka på nordica.org så er det jo henvist til en oversikt med og uten hatching. som er positiv etter fylte 35 år..Jeg tror jeg skal gjøre som Golliat og sende en mail til dem og spørre. Eneste som er min bekymring er eggebestanden, som visstnok går nedover. De har vel noen regler for et visst antall egg som blir tatt ut.. Jeg får fortsette med akupunktur og fotsone. Føler at jeg trenger en pause fra alt akkurat nå. Fint om vi kan holde "følge" til veien mot DK Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11038970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh'rly Skrevet 29. november 2007 #7 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har vært heldig og blitt gravid ved første IVF-forsøk. Dette tok jeg hos Nordica, og siden jeg var 38 år ba jeg om hatching for jeg syns det ville være for dumt å gå igjennom så mye rart og ikke satse de siste 5 prosentene. Spurte aldri om de mente eggene mine hadde tykt skall, og vet heller ikke om dette var utslagsgivende for resultatet - men jeg fant ihvertfall ut at halvparten av eggene mine delte seg perfekt etter befruktning så den delen skal være ok. Og med dette i bakhodet er det rimelig uflaks at jeg ikke ble gravid på noen av de 7 inseminasjonsforsøkene jeg hadde før IVF. Det er jo en mulighet at grunnen til de mislykkede inseminasjonene kan forklares med at eggene ikke klarte å klekkes. Føler med deg som har vært igjennom så mange forsøk uten hell, og håper det går i boks neste gang =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11039234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 29. november 2007 #8 Del Skrevet 29. november 2007 HEi igjen! Lindenberg foreslo hatching på meg selv om jeg "bare" er 36år.. mine egg og har blitt befruktet av seg selv.. men vil ikke feste seg.. Jeg er også veldig redd for egg bestanden,,(se profien min) Jeg har gått på 450ie om dagen og klekker minimalt..max 5.. På Nodica skal de sette meg på 600ie om dagen..så får vi se.. Klem GOLLIAT Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11039839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 29. november 2007 #9 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg er hos Nordica og ruger på 2 egg. Uttaket gikk som en drøm, merket slett igenting, og nøydes med lokalbedøvelsen. Har ikke vært øm etterpå. Jeg fikk icsi og hatching. Nå spiser jeg binyrebarkhormon for å nedsette immunforsvaret mitt så jeg ikke støter spiren fra meg. Jeg får og progresteron 3 ganger pr dag. Håper det virker!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11041891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 29. november 2007 #10 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har hatt ett forsøk hos Nordica ) Det ble brukt ass. hatching og eggene festet seg. Dessverre endte det med MA. Vi har fått et helt nytt behandlingsopplegg for neste forsøk, noe vi aldri fikk på Riksen. Det var det samme på alle forsøkene. Nordica samarbeider med gynekologer her i Norge eller du kan bruke en annen - du bestemmer selv. Det var mange godt voksne par som var innom Nordica mens vi var der, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig for eggbestanden. I forkant av ett forsøk kan du oppleve å måtte gå til gyn. flere ganger, men dette er bare for at de skal være sikre på at folliklene utvikler seg tilfredsstillende. Nordica tar kun ut de eggene som er store nok, derfor er uttakene "behageligere" både under og etterpå ) Dr. Lindenberg er utrolig dyktig og en mester til å gi håp - viktigst av alt er resultatene han oppnår. Vi kan absolutt anbefale Nordica. Lykke til med valg av klinikk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11042631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annevande Skrevet 30. november 2007 #11 Del Skrevet 30. november 2007 Hje Apriljente66 Jeg er dansker bosat i Norge ( Lillehammer ) og har med tiden fundet ud af at jeg ikke klarer at bliver gravid med min mand. Vi er udredt ved gyn. her i byen og har forsøgt med pergo uden graviditet. Jeg har hele tiden gerne villet til DK ved behov for AIH eller IVF. Jeg har udelukket dem i Århus - husker ikke navnet - det er for kompliceret at komme der over synes jeg. Har haft et AIH forsøg på Nordica, hvor jeg synes lægen og sykepleieren var søde og hyggelige men sekratæren var sur og meget afvisende og alt var meget besværligt når hun var blandet ind i det. Min mand syntes det var meget ubehageligt at sædprøven skulle laves på et helt almindeligt toilet uden stol eller blade.. derefter skulle han bære den gennem venteværelset og aflevere den foran alle der sad i venteværelset til den sure sekretær.Var ikke tilfreds med det så vi valgte Trianglen hvor vi nu er i gang med AIH igen - har kun positive ting at sige om Triaglen.Når man sammenligner Nordicas og Trianglens resultater er de stort set ens og de tilbyder de samme behandlingsmetoder. Hvis jeg skulle råde dig ville jeg sige at du skulle vælge Trianglen - de virker også mere hyggelige og " personlige " end Nordica , jeg føler mig velkommen og hjemme - det er meget vigtigt for mig. Vi har gjort det sådan at det er dem der siger hvilken medicin og dosis jeg skal tage. De bestemmer hvilke dage jeg skal scannes og når jeg så er scannet faxer min gyn. beskrivelse af scanningen til Trianglen og de ringer mig så op kort tid efter og siger hvad den vidre plan er. Håber du får valgt det sted der passer bedst til jer og at i har held i sprøjten Anne :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11045635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 2. desember 2007 #12 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg vil bare si at jeg er super tilfreds med Nordica og valget falt på dem da jeg jobber rett ved siden av. Triangelen ble "vraket" hos meg pga at jeg ville prøve noe nytt etter 6 forsøk i det offentlige, og denne legen jobber på Triangelen. Denne legen jeg hadde i det offentlige er en meget dyktig og behagelig lege, men som sagt - vi ville prøve noe nytt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-11059473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei, takk for tilbakemelding alle sammen. Vi sendte mail i går kveld til Nordica og fikk svar før kl 08 i dag og første inntrykket er sålangt veldig bra. 14.12 skal vi dit for samtale. Er ganske spent da det er et helt nytt opplegg for oss. Har som sagt hatt 5 forsøk hos Aleris og et par forsøk som ble avbrutt. Så jeg får håpe eggene holder til ihvertfall 1 forsøk der. Bare internettsidene dems gav meg svar på veldig mange spørsmål jeg har hatt hele tiden (som jeg har leta etter på norske sider).... Synd at det ikke gikk så bra denne gangen Snoopi. Håper du ikke gir opp. Det kreves litt pågangsmot og energi i denne prosessen. Synes vi er ganske tøffe alle mann (det er vel lov å skryte litt..?) Det blir spennende å følge med deg Golliat, kanskje vi skal inn noenlunde samtidig i januar. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136228847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 6. desember 2007 #14 Del Skrevet 6. desember 2007 HEi du! Så dere skl til samtale alt? hm så bra,vi har ikke hatt det vi da,,bare sendt en del mailer og sendt over journalen vår. Men har noen fri dager itl uken som vi tenkte vi skulle bare ta oss en tur og kjøpe julegaver i kjøbenhavn og stikke innom og se hvor de holder til på Nordica,,kanksje vi skal høre om de har tid og prate litt. Lykke til,, la oss holde kontakten,,så kansskje vi kan sees på Nordica.. Jeg er fra Oslo.. dere da? GOLLIAT Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136230075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
purple Skrevet 6. desember 2007 #15 Del Skrevet 6. desember 2007 Det kan bli upersonlig på Nordica, samlebånd. Det går fort i svingene der så ikke bli skuffa om dere ikke får pratet noe særlig med legene der . Nordica egner sg mest fo rpar som vet hvordan ting foregår og som har vært i gamet tidligere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136231761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei igjen. Ja jeg er forberedt på samlebånd. Det er vel mange par som søker dit. Forsåvidt er vi jo litt vant til det fra tidligere klinikker. Får håpe det går bra For et sammentreff Golliat (hvorfor det navnet forresten, hehe). Vi bor 35min fra gardermoen og 30 min med tog fra oslo. Jeg var hos Blakstad tidligere, dvs for 3 år siden. Hun er nok dyktig men utrolig kald. Like vel har jeg vurdert å begynne hos henne igjen nå pga samarbeidet med nordica. Skulle tatt en celleprøve først, 3 år siden sist. I 2000 fjernet jeg grov celleforandring og håper det ikke har blusset opp igjen.. :-/ Blir jo nervøs for alt nå til dags, som kan hindre ny prøverørsrunde. Skal du begynne igjen med preparat allerede i desember golliat? Jeg trodde jeg måtte vente til januar, men kanskje det er mulighet allerde i slutten av des. Ha en riktig fin helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136237252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh'rly Skrevet 7. desember 2007 #17 Del Skrevet 7. desember 2007 Enig i at det går fort for seg på Nordica. Jeg hadde dessuten på følelsen av at de burde ha spurt meg om mye mer mens det sto på - men i ettertid innser jeg jo at jeg oppga alt jeg trengte via mail og tlf, og medisindosene jeg fikk var individuelt tilpasset og endret seg etterhvert som gyn så hvordan jeg responderte. Dette var første forsøk for meg, så da er det naturlig at de bruker et forholdsvis standard opplegg syns jeg. Medisinene jeg fikk ga meg ingen merkbare bivirkninger, jeg klarte bare å produsere 4 folikler men disse igjen inneholdt 6 egg som ble tatt ut uten større ubehag. Halvparten av eggene blei perfekt befruktet, laser hatchet og satt inn etter eget ønske. Av disse igjen resulterte et av eggene i et sprellende lite mirakel jeg har i magen nå =) Er ikke enig i at du trenger å være "proff" på IVF for å bruke Nordica, men du må tåle at ting går fort for seg og klare deg uten pludring. Du kan heller ikke være spesielt sjenert da både leger og sykepleiere tusler inn og ut av behandlingsrommet selv om det ligger noen i stolen med rumpa bar. Jeg hadde nesten på følelsen av å være på venterommet innimellom sånn trafikk det var der inne =p Jeg er singel og var der alene, men under uttaket kom faktisk en sykepleier og holdt meg i hånda. De fleste som jobber der er veldig hyggelige, men jeg har også opplevd enkelte som er prega av at de "forventer effektivitet". Jeg har alltid fått snakke med noen hvis jeg har trengt det, men det også går fort for seg og uten jatting. De holder åpent alle dager, og klarer å skvise inn samtlige som trenger behandling - uansett om det er i helger, på kvelden eller i jula. Ingenting er vel mer frustrerende enn å være klar som et egg og bli avvist fordi klinikken ikke har tid til å behandle deg hverdager mellom 8 og 4, eller fordi de har sommer eller påskestengt! Vel, det er min opplevelse av Nordica ihvertfall. Totalt sett er jeg kjempefornøyd men svimmel over hvor fort det går for seg der ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136237732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 7. desember 2007 #18 Del Skrevet 7. desember 2007 HEi ! Jeg føler meg klar for samelbånd jeg, i og med at de prøver litt andre metoder så går det greit.. . Har hatt 4forsøk på Vovlat og er veldig fornøyd og glad jeg har startet der...får der hadde de viiiiiiirkelig tid til meg/oss. Nå vet vi gangen i det,,føler oss desverre drevne,,skulle jo vært foruten disse forsøkene da.. men sånn er det ikke. Sendte mail til Nordica i går kl21.00 bare for å høre om vi kunne komme innom på torsdag/fredag,,da vi skal ta oss en tur og kjøpe litt julegaver og titte i kjøbenhavn.. kl,22.00 fikk jeg mail av Lindenberg om at vi hadde tid til samtale fredag 14.12 kl .17.00 jammen!!! hehe Ehh,,rimelig rakse på svareren ja,,ble imponert jeg,, Så da drar vi,,, Lykke til alle sammen.. ps apriljente 66 har sendt mail til postkassen din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136239783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 7. desember 2007 #19 Del Skrevet 7. desember 2007 HEi HM,,gikk ikke å sende mail til deg,, ja ja ,,nei navnet Golliat,,vet ikke,, ble bare golliat,,var ikke det en kriger? hehehehe som kjempet? Nei jeg skal ikke begynne på medesiner i år, det blir midt i jula/nyttårsaften,,tok oss 2mnd fri vi nå. Men på syklusen i jaunar starter vi ,,så begynner vel med medesiner i midten av januar..da har jeg samboer hjemme også,,(det er jo en fordel hehe i og med jeg vil ha han som far)han jobber i nordsjøen så det skla klaffe med turnusen hans og ,,puhhhhh. Ha en god helg,, men vi prats vel før helgen er over,, GOLLIAT Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136239820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 9. desember 2007 God kveld i stuen Golliat Nå har jeg slettet gamle meldinger i postkassen så jeg håper det går å sende post til meg . Jeg hadde ikke full postkasse men..hmm.. Så spennende, at du også skal til Nordica den 14. Vi har time kl 12 samme dag. Er rimelig spent. Har nå fått en utskrift av vår rapport fra Aleris...den var rimelig TYKK! Phu..tenker på alt man har fått i seg hormoner på disse årene. Men nå får vi håpe det går rette vegen for oss her...Jeg er fornøyd bare de finner noen egg til uttak, det er jo det som bekymrer meg mest - om jeg i det hele tatt reagerer på hormonbehandlingen. Trist å lese at det er flere som aborterer på bim...når den endelig har satt seg fast etter mye slit så faller den ut... Vi må være positive og håpe at spiren vil sitte EN gang for oss alle (eller flere for den saks skyld)... ;o) Ha en fortreffelig søndagskveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136258343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollibompa Skrevet 10. desember 2007 #21 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei! Da har jeg sendt mail til Nordica. Sendte mailen i går kveld, og trodde de kanskje tok kontakt allerede i dag. Har jo fått inntrykk fra dere andre at de er superraske med å gi tilbakemelding, men jeg skal gi de mer enn en dag da :-) Brukte mailadresse [email protected]. Stemmer det? Vi også håper på å komme inn i januar, eller ihvertfall starte opp med hormoner da. Får mens midt i romjula, og da orker jeg ikke starte opp med medisiner. Skal bare kose meg da. Noen som vet om de benytter både langt og kort regime? Vet jo at en del klinikker går rett på sprøytene, og det er utrolig greit. Da er det jo kun 14 dager med sprøyter, og så er man klar. Jeg har prøvd begge deler, og jeg produserte faktisk flest egg med kort regime. Ellers lurer jeg på hvordan det fungerer med refusjon av utgifter til medisiner som er foreskrevet av dansk lege. Vi har jo fortsatt et forsøk igjen som dekkes av Folketrygden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136263498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 10. desember 2007 #22 Del Skrevet 10. desember 2007 HEi april jente66 Man får ikke tilburd om å sende deg melding inne på siden din,, hmm Men dere har time kl 12 ja,, spennende,,skal dere reise med en gang? vi blir til dagen etter vi.. Hadde vært kos og møttes,, men vi kan jo møtes her hjemme og,,virker jo nesten som vi er naboer.. Ja jeg er og redd for det med egg bestanden,,er jo ikke noe stor produsent av det jeg heller,, men jeg er jo bare et egg og det er jo du og,,og alle andre.. Er det flere som kunne tenke seg "kaffe" i oslo og omegn så er jeg med,, selv om jeg bare liker kakao! KLM GOLLIAT Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136265407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 10. desember 2007 #23 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei bollibompa ) Mail-adressen er riktig. Nordica bruker både kort og langt regime. Hva du får blir bestemt etter at Dr. Lindenberg har sett på journalen din. Vi er mange som oppnår bedre resultater på kort regime; dessuten er det veldig deiig å slippe sprayen ) Så lenge medisinene kjøpes i Norge spiller det ingen rolle hvem som har utskrevet dem, Dersom du vil være sikker kan du be om å få resept av gynekologen din. Håper du snart får svar. Vi fikk svar på dagen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11037371-nordic-vs-triangelen-eller-andre-i-danmark/#findComment-136267554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå