Gå til innhold

Ikea-madrass, -sengetøy og -dyne versus andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe sprinkelseng på Ikea. Regner med å kjøpe madrass der også. Er målene på sengen/madrassen ulikt andre? Regner med at det finnes en eller annen standard?

Vet at voksent sengetøy/dyner/puter på Ikea har svenske mål. Men er det slik også for babysengetøyet? Synes på en måte at det er greit å kjøpe alt der, men litt dumt å binde seg til å måtte kjøpe alt sengetøyet der...

Tisselaken får man det på Ikea?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan bare svare for sengetøyet til de små.. Fikk et sengesett av svigermor en gang, å det passer ikke til dyna jeg har kjøpt på Kid...

Så de har nok egne mål på alt der tror jeg... Veit ikke men kan virke sånn:)

Skrevet

Jeg har kjøpt en overmadrass på IKEA og den er 60x120, som er samme mål som på madrassen vi har kjøpt et annet sted. Så madrass mål er hvertfall det samme!

:-)

Skrevet

jeg har kjøpt seng og madrass på ikea, men kjøper ikke sengsett der nei. de er ikke like størrelser som andre steder.

Skrevet

hvis du ser på nettsiden, sengesett til sprinkelseng.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90123662

Dynetrekk bredde: 110 cm, Dynetrekk lengde: 125 cm

Jeg har dyne fra princess med 80x100 mål som ble sagt at normalt er størrelsen til sprinkelseng for babyer. Så stemmer det og en kjøper sengesett der som passer til deres dyner må en kjøpe alt for fremtiden til den aktuelle dynen der.

Madrassene deres, f.eks denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50113924

Har målene:

Lengde: 120 cm, Bredde: 60 cm

Ja, de har tisselaken på ikea:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10024388

Skrevet

Jeg lurer på en ting - på alle dynene til sprinkelseng som ikea selger, står det "fra 12 mnd alder" Hva slags dyne skal man da bruke fram til barnet er 12 mnd??? Og hvorfor skal de ikke brukes til nyfødte? Vi endte på Jysk istedet vi - med en allergodyne. Ble så usikker når det stod ikke for barn under 12 mnd... Noen som vet hva dette egentlig gjelder?

Annonse

Skrevet

Noen som vet hvorfor det står "for barn over 12 mnd" på ikeas barnedyner? Vi tenkte jo å kjøpe dyne der også siden sprinkelsenga kommer derfra - men endte opp på Jysk med en "allergo" fordi vi ikke forstod dette med kun over 12 mnd... Hva slags dyne skal man da ha til nyfødte?? Noen som vet?

Skrevet

det er juniordyne de selger...stusset selv over at de ikke hadde for spedbarn...men det er ihvertfall 80x100 som er spedbarndyne i sprinkelseng, evnt kan du bruke dyna du har i vogga som er noe mindre siden kid'en kan "forsvinne" den første tiden med den største dyna...:)

Skrevet

Takk for svar - og beklager at det kom to innlegg opp *rødme* trodde det første forsvant, jeg.

Vi får satse på at den dyna vi kjøpte er ok - den er hvertfalll bitteliten og søt:-) (og sengetøyet passer - for det er visst standard nyfødt størrelse)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...