Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det samme som deg ca :) Har mindre lyst på kaffe nå enn før også..

Skrevet

Drakk sikkert en kanne til dagen,før jeg fikk vite at det ikke var bra for fosteret... Nå drikker jeg bare en kopp når jeg er på besøk. Men cola drikker jeg mye av.

Skrevet

Jeg sluttet med både kaffe og te etter at jeg fikk vite at jeg er gravid. To kopper til dagen kan en jo ha,men jeg velger heller å ta det igjen på cola jeg,så jeg drikker et par glass cola,men kommer nok til å slutte med det også.

Skrevet

drikker det jeg har lyst på.

blir ikke så mye som før uansett fordi det stopper av seg selv da lysta på kaffe er blitt betraktelig mindre.

Skrevet

Ikke noe... Jeg var fast bestemt på at morgenkaffen var det ingen som skulle få ta fra meg når jeg ble gravid, men da hadde jeg ikke regnet med hverken merkelig smakssans, luktesans eller kvalme... Kaffe lukter og smaker tobakk!!? Har kjempelyst på innimellom, så er det en slurk, så stopp!!

Skrevet

Fram til uke 6 drakk jeg minst et par kopper om dagen. Nå orker jeg ikke tanken. Orker en kaffe latte innimellom, men er jo stort sett hjemme pga ekstrem kvalme så ofte blir det ikke. Er forresten 11+5 idag.

Skrevet

Kutta helt ut med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Og nå blir jeg kvalm bare ved tanken. Kvalm hele tida altså!!!! Det var sånn sist jeg var gravid også. Da drakk jeg litt kaffe i starten men kutta det ut.

Skrevet

Jeg drikker ikke så mye kaffe, men er svak for pepsi max. Har lest at man ikke skal drikke mer enn en liter om dagen. Det gjør jeg ikke.

Skrevet

Sukk. Jeg er bare så glad i kaffe, men det er jo ikke bra. Er trøtt som en dupp store deler av dagen, så det er veldig fristende å drikke kaffe for å kvikne opp litt. Te er vel ikke helt bra det heller???

Skrevet

Kan du ikke drikke litt koffeinfri kaffe da, ikke akkurat samme virkning, men antar det vil døyve noe av lysta + kvikke litt opp allikevel?

Dette er anbefalingen til gravide ang koffein:

Kaffe, te og cola

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Skrevet

Jeg drikker baade kaffe og te, men det er like mye det "rituelle" som som smaken som er viktig for meg. Har blitt glad i teer uten koffein, tar meg gjerne en liten espresso, og gjerne mer kaffe i loepet av dagen.

Men naa er jeg en av dem som drikker minst 3 liter vann daglig ogsaa da, og naa naar jeg er graivd, gaar det minst en halv liter vann til en kopp kaffe, det er ikke saa dumt, saa faar man vannet ut koffeinen litt.

Tror ikke man trenger aa kutte helt, og det er ikke noe bedre loesning med brus en med kaffe i hvert fall, vel og merke kaffe med vann i tillegg.

Det handler jo ogsaa ofte om hva man er komfortabel med ogsaa, og hva man kjenner er greit for sin samvittighet. Jeg kjenner at jeg er noe mer prektig med det meste i dette svangerskapet enn jeg var med det foerste, det koster liksom litt mindre aa ofre ting naa... =o)

Tvi tvi alle, det gaar nok fint med hel og halvfornuftige alle sammen. Jeg tror de spirene som klarer seg de klarer seg og at de som ikke klarer seg, ikke klarer seg - og at vi har mindre paavirkningskraft enn det vi tror... Men det var meg da.

Skrevet

hei *AUG*

kos deg med en ekstra kopp med kaffe eller te du.

dette er mitt tredje svangerskap og all skremselspropegandaen som er nå for tiden er helt på jordet.

jeg har ligget på sykehus for blødninger under svangerskap tidligere og alltid fått tilbud om kaffe og te på sykehuset om jeg har villet ha det

.

Skrevet

Kuttet kaffen den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Koser meg med en kopp te innimellom, hvis vi er på besøk, på cafe eller har vært ute i guffent høstvær. Ellers blir det 2-3 små glass Pepsi Max el Tab i løpet av uken. Det er min lille luksus siden jeg har kuttet ut snop. Prøver å være litt streng med meg selv ang snop, fordi jeg veier mer enn jeg bør.

Skrevet

Jeg drikker verken te eller kaffe. Det smaker ikke godt.

Skrevet

Drikker 1/2-1 kopp om dagen nå. Blir uvel og sjelven dersom jeg prøver meg på mer.

Skrevet

hei

jeg drikker ca 2 kopper, ikke alltid jeg har lyst på, så drikker omtrent kaffe annen hver dag.

Skrevet

Drikker for det meste bare kofein fri kaffe for tiden, synes den er kjempe godt!!! Så nå blir det en del kopper om dagen ja;)

Skrevet

Jeg drikker sikkert altfor mye. Drikker sikkert en 6 kopper hver dag...er så sinnsykt trøtt hele dagen, og føler jeg trenger kaffe på jobb for å komme gjennom dagen. Jeg har sinnsykt mye mer lyst på kaffe nå etter jeg ble gravid enn før!?

Har også veldig lyst på rødvin og røyk, men det har jeg kuttet ut ....

Skrevet

Bytt heller ut kaffen med koffeinfri kaffe! Har også vært ekstremt trøtt, men heldivis beynner det å bedre seg:) Er i min 12 uke nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...