Gå til innhold

Vil noen hjelpe meg?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på barn og klarer nesten ikke å vente... Jeg er 20 år gammel og har ikke startet på studiene mine enda. Har egentlig tenkt til å starte på førskolelærer til høsten, men har så lyst til å prøve å bli gravid nå... Er det lurt?

Jeg har ingen 100% stilling, men har såpass mange vakter at jeg tjener rundt 10 000 i mnd+++. Hvis jeg bestemmer meg for å bli gravid nå, hva har jeg krav på av penger da jeg skal være hjemme med babyen? Er det det jeg har tjent de siste 6 mnd som teller?

Kan noen komme med forslag til hva jeg burde gjøre? Bør jeg starte med studiene også få barn da? Off er ikke lett..

Håper på svar:)

Fortsetter under...

unner alle barn, men jeg tror du besvarer spørsmålet ditt ganske godt selv...du sier du har planer om studier og nå har en jobb hvor du tjener rundt 10000 +++...en ting kan jeg si deg og det er at du til størst sannsynlighet ikke vil kunne opprettholde en slik jobb kombinert med vel gjennomførte studier, jeg har gjort dette selv, UTEN å være gravid, og det tar virkelig på å ha hodet på rett plass både med krevende skolestudier og krevende jobb...Men det er jo din avgjørelse, dette er jo kun min mening..klart det lar seg gjøre, men synes det er viktig at du tenker igjennom den økonomiske situasjonen din, ikke bare hvordan den er nå, men også i årene fremover..er du sammen med evt barnefar, leier/eier du leilighet etc...klart de aller fleste klarer å komme seg greit igjennom en graviditet hvor du er nå, men jo mer du kan planlegge og tilrettelegge for en evnt. graviditet jo mer vil du tjene på det, enkelt og greit... og bare husk, å bli gravid er ikke bare bare, du binder deg faktisk for de neste par tiårene og det er faktisk et livsvendende valg :) Lykke til uansett om det blir prøving eller venting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...