Gå til innhold

Shit! Jeg har hatt eggløsning!!

Anbefalte innlegg

Var hos gynekolog nettopp, og han kunne se en fin, trippel slimhinne, så veldig ut sånn som rundt el, men han kunne ikke finne noen modne follikler! Jeg hadde en nesten positiv el-test i går ettermiddag, så da mente han at jeg sannsynligvis har hatt el i natt. Driver og tar temperaturen hver morgen, og den har ikke steget enda, så da tar jeg sjansen på at det ikke er for sent og reiser nå. Vil ikke vente til februar.. Hadde masse el-slim i går, ingenting dagen før, så jeg regnet med at el nærmet seg, men ikke at den kom så fort. Jaja, tvitvi til meg selv =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11035639-shit-jeg-har-hatt-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke lykke til, tomlene opp for at du rekker det akkurat, egget lever opp til 24 timer, så kanskje perfekt timing!

Jeg fikk jo også bare nesten positiv el test... selv om jeg hadde el.. Grr.. kan ikke pordusentene skrive om bruksanvisningene sine? Jeg har forøverig sendt klage til produsent, men ikke hørt noen ting... Kanskje flere som bør, så ikke være medsøstre som kommer etter oss trenger slite så fælt som oss, og gå glipp av turer til Køben? Hmm dagens mening.

Men lykke lykke til. Masse positive tanker fra meg til deg i dag!

Hei.

Å så kjedelig da! surt å oppleve noe slikt. Her har man bygget seg opp mentalt også "raser" alt og må begynne på nytt.

Jeg fikk beskjed av stork om å teste meg morgen og kveld. Det blir mer nøyaktig slik.

Jeg har time hos gynokologen i dag og er sikkelig spent. Jeg kan kun insemineres på venstre side pga tett eggeleder på høyre. Så det går langstomt når det er slik. Jeg har hatt eggeløsning på høyre i de to siste gangene....

Tvi tvi!!!

Ja jeg burde nok ha begynt å teste litt tidligere, men var nettopp ferdig med mensen, og siden jeg hadde time hos gyn i dag, tenkte jeg ikke på å teste før i går.. Men får bare håpe egget mitt lever enda og er klar for befruktning. Sitter nå på en alldeles hyggelig kafé i Køben og venter på timen min kl 14. Krysser fingrene for at du har eggløsning på venstre side nå anonym, lykke til!

Så frustrerende da...! Mente han at eggløsningen kom SÅ raskt etter positiv test da, eller at du har hatt positiv test en stund før du begynte å teste...? Det burde ikke være for seint uansett, siden egget lever i 24 timer... det ligger vel bare og venter der oppe :-)

Masse lykke til - spent på å høre hvordan det har gått!

Annonse

Jeg har nok sannsynligvis hatt positiv test tidligere, og at den var på retur i går ettermiddag, men siden jeg "bare" var på dag 10, hadde jeg altså ikke testet tidligere. Men gynekologen mente også at siden den var nesten positiv i går, så kom nok ikke el før i natt. Nå er jeg tilbake fra Køben, utrolig deilig å reise med direktefly begge veier, så det gikk jo kjapt og greit. Damen som inseminerte var veldig positiv ang tidspkt for inseminering og mente at jeg sannsynligvis hadde hatt el i natt eller på morrakvisten. Det er ofte på det tidspunktet den kommer. Og hvis egget mitt oppfører seg som gjennomsnittet og lever i 24 timer, skulle det være gode sjanser for klaff. Sekretet mitt var iallefall helt perfekt. Måtte også smile for meg selv da jeg leste i et annet innlegg at det var store sjanser for å få gutt hvis man traff rett på el, siden de er de raskeste svømmerne. Moren min har nemlig "spådd" at jeg kommer til å få en gutt;)

Blir spennende om 2 uker nå, vi er jo flere som har vært/skal ned i disse dager. Satser på babyboom!;)

Så bra at hun som inseminerte deg var så positiv, da. -Man har jo heldigvis litt tid på seg..

Håper det lykkes!!

Så nå får du bare smøre deg med tålmodighet og vente på passe testtid...

Jeg krysser fingre!

Da jeg var i Danmark testet jeg morgen og kveld, og eggløsningstesten var kun positiv èn eneste gang, slik at om jeg hadde testet en gang i døgnet, slik det står på noen av pakningene, kunne jeg ha "mistet" den..

Lurt å teste to ganger i døgnet, med andre ord..

Ja jeg bruker normalt å teste to ganger i døgnet, men tiden bare forsvant for meg. Og så kom el så tidlig denne gangen. Har brukt å ta en gang om dagen, og så to ganger når det nærmer seg. Men satser på at det gikk bra likevel. Har selv veldig god tro denne gangen, så det gjenstår bare å se om et par uker..:)

Tusen takk for lykkeønskninger alle sammen!

Heia.

Jeg har nett satt sprøyta og skal nedover i morgen. Har endelig funnet en ledig hotellrom. Jeg skal kooose meg med en god bok og kanskje ta meg en tur på svømmehallen der :-) Skal insemineres på lørdag.

Forhåpentligvis sees vi på 1. trimeste om ca 14 dager ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...