Gå til innhold

vil slanke meg men vet ikke hvordan(litt langt)


Cassandra-

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert veldig dumt ut.

vil slanke meg men jeg vet faktisk ikke hvordan.

jeg har prøvd masse forskjellig og gir opp etter to tre mnd når jeg ikke går ned i vekt.

blir lei meg og frustrert.

jeg går en del turer(syns jeg selv)går ca 5km ute hver dag som er bevisst.

ikke medregnt andre turer el aktiviteter.

spiser en del frukt og grønt, lite sjokolade,litt brus.

dvs jeg drikker vel maks en liter brus på en uke og spiser maks 150g sjokolade på en uke.

resten jeg putter i meg er mye fisk,litt kjøtt, mye gønnsaker,litt pasta.

 

hvorfor er det så hardt å slanke seg?

 

jeg veier 129 kg er 173 høy og er gravid(termin 31des)

mitt andre barn

veide 122 kg før jeg ble gravid nå.

første gang jeg ble gravid veide jeg 89 kg og ville ned til 75kg ca

veide 147kg dagen før jeg fødte.

la meg på meg masse masse.

 

fortvila.

 

noen tips el råd om hva jeg kan gjøre og bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Mitt råd til deg er å skaffe deg kunnskap om kalorier, dette kan jo gjøres ved å melde deg inn i en vektklubb. Tror Grethe Roede og Dagbladet har gratis tilbud om dette, om ikke annet vet jeg at VG sin vektklubb har vært effektiv for mange.. Også ville jeg absolutt kutta ut alt som heter sjokolade og brus hvis jeg hadde vært deg. 150 gr sjokolade i uka høres kanskje ikke så mye ut, men 100 gr melkesjokolade er faktisk 536 kcal, og bare sjokoinntaket ditt utgjør 800 kcal ekstra i uka. Når man har bestemt seg for å slanke seg må man gjøre noen forsakelser, og det kan være hardt i begynnelsen, men med tiden vil det bli lettere- etterhvert føles det faktisk ikke som noe offer i det hele tatt. Uansett hvordan man snur og vender på det er slanking enkel matematikk- du må spise mindre enn du forbrenner.

Om du liker å ha fellesskap under slanking, kunne kanskje Grethe Roede vært noe for deg? Nå ser jeg at du ikke er så langt unna termin, så det er nok ikke akkurat nå du burde sette inn det store støtet- selvom det ikke skader å leve sunt. Ta det i et rolig tempo nå, også får du se an hvordan kroppen justerer seg etter fødsel. Når alt dette er sagt, vil jeg tørre påstå at noe av nøkkelen til vekttap er å tørre være ærlig med seg selv, de fleste vet innerst inne hvor skoen trykker, og hvor årsakene til vektøkningen ligger - det seg være for lite mosjon eller for mye mat.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...