Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!!

har noen råd til meg, jeg er såå sliten nå.. mitt lille nurk vil ikke sove om nattan, begynner og bli helt utslitt nå!! han har vært sånn den siste uka og han er 3 uker nå.. har noen erfaringer/råd om dette om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11034614-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm.. vet egentlig ikke.. vanskelig det der... har ikke barn fra før da...det jeg ble fortalt var at jeg skulle skille godt mellom dag og natt.. natt er natt og da sover vi.. så ville barnet ligge det til en rutine til slutt... men hun sovner ikke før jeg går og ligger meg.. så skjønner deg godt.. men hun er veldig rolig.. lager ikke lyd vist hun har smokken sin... men liger helst og ligge i sengen med meg da... jeg er litt svakere enn min mann der... han sier hun skal ligge i sin seng... og jeg vil ha henne i min seng på en måte.. litt lettere når hun mister smokken.. slipper og reise meg liksom.. hehe... men er det ikke en helsestasjon du kan snakke med om det? de har nok mer peiling enn meg... uansett masse lykke til...=)

Ikke enkelt...vet du at han er god og mett når han legger seg? Har han vondt i magen? Ligger han sammen med dere eller alene? Legger du deg samtidig eller blir han liggende på rommet alene før dere legger dere?

Hmm, du må nesten prøve å sove på dagen, eller be om litt avlastning fra familie eller venner noen timer på dagen hvis noen har anledning så du får sove og er litt opplagt selv på natten.

Litt vanskelig å få noe rutiner enda, kan bare henge meg på carri85 ifht dette med å skille tidlig mellom natt og dag.

Jeg tuller inn jenta mi som en burrito i teppet på natten så hun føler seg varm og trygg, passer på at det er mørkt i rommet (bare et lite nattlys) og gjør så lite som mulig ut av det når hun er våken. Lille her sover ikke akkurat best på natten enda hun heller, men jeg gjør det samme hver dag så hun blir vant til det.

Om 3 uker er alt sikkert mye mye bedre, hold ut!! ;o)

ikke lett det der, man blir litt zombie ja..

men når nurket sover på dagtid, ta deg en blund du også, det gjør jeg stort sett hver dag, spesielt om vesla har holdt det gående lenge natta før ..

lykke til, vi får håpe det bedrer seg snart!

:)

Samme problem her! hehe. Er strax 1 mnd lille prinsessa her da, men vil fortsatt ikke sove før 3-4 om natta... Her prøver vi oxo å skille godt mellom natt & dag, ha d mørkt/rolig, sover i seng på eget rom i stedet for bagen på stua, skifter bleie i mørket evt, prøver å søvndysse rett etter mating osv osv..Men hver natt er d "overtrøttskriking/sutring" fra alt mellom 22-23 til 03-04.. Og ganske så sikker på at hun ikke har no spes magesmerter/kolikk hlr, og kos får hun meeeeer enn nok av hehe. Hun dupper av m jevne mellomrom, men HVER gang vi prøver å legge henne ned, enten i bagen, sammen m oss i vår seng, hennes seng, uansett hvor så er vi i gang m skriking igjen..puh.. På dagtid sover hun som en prinsesse hvor som helst! frustrerende.. Jeg prøver seff oxo å sove når hun sover, men kroppen vil liksom ikke slappe av når jeg først har muligheten, og sliter mye m migrene på toppen av d hele. Så råd evt nye råd taes imot m takk (!)..;)

Annonse

heisann!her jobber vime det samme men jeg tror at vår lille jente har kolikk....uansett om det er kolikk eller ikke vil jeg komme med to små råd.Det ene er med tanke på kiropraktor,det høres gjerne ikke bra ut en har god erfaring med det.Men grunnen til kiropraktor er også med tanke på om deres barn kom til med hjelp av vakum til verden,det gjor vår jente.Spør dumeg synes jeg de burde informert alle om det på sykehuset som må føde me vakum.Det er jo nokså brutalt og det mange ikke er klar over er at det kan gi skader eller en strekk i nakke og rygg.Og dette vil da medføra at trolig en nerve kan ligge i klem,eller de kan ha vondt i rygg/nakke.I vårt tilfelle så var hun stiv og ville ikke ta hodet helt på den ene siden,noe som gjor at hun trolig gråt..siden hun ble tatt med vakum sa han at han trodde at en ryggvirvel eller skive var glidd ut litt og en nerve kunne ligge i klem,en nerve som styrte mageregion og luft....klemte litt i korsryggen løftet henne opp å der kom der en hel del i bleien,da ble hun helt stille etterpå og såv i 4 timer=)

Vi har også prøvd fortsone terapeut men litt usikker på om det hjelper,uansett har jeg hørt andre som har god erfaring med det.Tar selv litt olje og masere litt under foten hennes for å berolige henne=)det er effektivt..vil ønske alle lykke til kjenner til vonde netter og lite søvn...!men det vl gå over,ta vare på de gode nettene og ikke minst deg selv.

Med vennlig Hilsen meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...