Gå til innhold

Noen damer som ønsker å bli gravid?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 28 år som lenge har hatt et ønske om å bli far. Føler at barn vil gi livet en helt ny dimensjon og mening som ikke kan sammenlignes med noe annet.

"Problemet" for meg er at jeg er homofil. Jeg har vært singel en god stund, men uansett om jeg skulle komme til å møte en livsledsager kan jo hverken han eller jeg bli gravid. Jeg har vært inne på tanken med å benytte surrogatmor eller adopsjon, men i en slik situasjon vil det være så mange spørsmål som vil forbli ubesvarte, og jeg er ikke komfortabel med det å ikke kunne fortelle mitt barn hvem som er hennes/hans biologiske mor.

Mitt ønske er derfor å komme i kontakt med ei dame som leter etter en mann som kan være far til hennes barn. Om du er heterofil eller lesbisk er uviktig for meg. Jeg er innstilt på å bidra med alt jeg kan og spille en aktiv rolle i barnets liv. Jeg håper at det er noen som vil se det som en fordel å ha en kjent og aktiv far til barnet fremfor å velge en ukjent donor. Dømmer ingen for de valgene andre tar, men jeg ser verdien av å være både en mamma og en pappa som begge ønsker å gi barnet sitt et godt og trygt liv.

Lever ellers et aktivt og innholdsrikt liv som jeg er godt fornøyd med.

Vet ikke om dette er den riktige måten å komme i kontakt med den rette mamma`n på, men jeg tenkte at det i alle fall er verdt forsøket. Gleder meg til å høre fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet så syns jeg det høres veldig fristende ut, men jeg ser så mange problemer i praksis, så for meg er det et enklere alternativ å bli inseminert i Danmark.

Ønsker deg masse lykke til, håper du finner den "rette".

Kanskje det er noe respons inne på www.gaysir.no ?

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! Jeg har selv fått barn med en homofil mann og det fungerer supert for oss begge :)

Skrevet

Hvorfor tenker du at bruk av en surrogatmor vil føre til ubesvarte spørsmål og at barnet ikke vet om sitt opphav?

Jeg fødte min surrodatter for en ukes tid siden og hun skal så absolutt vite om meg. Å få barn gjennom surrogacy er da absolutt ikke noe som trenger å være hemmelighetsstemplet. Om man velger å bruke GS og eggdonor, så kan man i de fleste land velge å ha en åpen eggdonasjon, noe som tilsier at du kan ha eggdonoren i livet ditt så lenge du måtte ønske.

Vil du vite mer om å bruke surrogat, så spør gjerne.

Skrevet

Hvor i landet bor du?

Vilblimamma

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å bruke en som vil stille opp som far for barnet. En som er klar for forpliktelse, moden og har verdisyn som er lik min. Og det må være god kjemi mellom oss for å kunne ha kontakt og samarbeide om barnet. Er klar over at det ikke er et lett valg og man må snakke godt sammen på forhånd før man tar avgjørelse. Samt skrive det skriftlig slik at begges rettigheter blir ivaretatt.

Ja det er mye tanker som går gjennom hodet mitt for tiden..... En ting er sikker, det er ikke lett!

Skrevet

Jeg har gjort et par forsøk med insem. i danmark, men er ikke fremmed for å få barn med en homofil mann. Tenker det er en klar fordel å ha en aktiv pappa til barnet - gitt at det er en person jeg kan samarbeide med, og som har nogenlunde samme verdisyn som meg.

Hvordan tenker du deg samværsordning - er du fornøyd med å være helge-pappa, eller ønsker du 50/50 deling?

Vet ikke om du vil si noe mer om deg selv - om livssyn etc?

Skrevet

Jeg forsøkte å nå deg via priv melding, men nei.

Er det slik å forstå at du er surrogat mor?

Hvordan fikse det i praksis, og hvor mye koster det?

Har en homofil bror som har belaget seg på USA, og veien ditt er lang - og dyr. Så om mye kan fikses i Norge hadde det jo vært fantastisk!

Skrevet

Heisann!

Jeg er også en mann som nå kunne tenke meg å bli pappa. Etterhvert som årene går har savnet etter eget barn blitt større. Enig med deg at kjemien og verdigrunnlaget er viktig! Jeg er ikke homofil, men er singel.

Jeg har stor tro på at et barn har behov for 2 foreldre. Synes at barna har krav på å vite hvem foreldrene er. Jeg er en 100% solid kar som er til å stole på! Kanksje vi kan chatte litt sammen??

Skrevet

Hei.

Hyggelig å få et slik tilbakemelding. Jeg antar at du skrev innlegget "ønsker å bli pappa"? Jeg bor i Trondheim og bosted er jo avgjørende før man evt vurderer et slik opplegg. Bor du i Sørlandet?

Skrevet

Hei igjen!

Ja, det stemmer! Jeg bor på Sørlandet - på grensa mot Telemark. Enig med deg at bosted er avgjørende - noe av poenget er jo at man kan ha kontakt med barnet.

Skrevet

Glemte å si at jeg kan treffes på "møteplassen" (VG) under synonymet "Pompei"... ha en fin jul!!

Skrevet

Så bra! Jeg tror også at det er en fordel for barnet å ha både mor og far i livet sitt.

Angående samværsordning, så er jeg åpen for ulike løsninger. Noe må kanskje avtales på forhånd, men ellers tror jeg at veien blir til mens vi går på den. Det er så mange usikkerhetsmomenter. Men, jeg ønsker å tilbringe mye tid sammen med barnet. Hvordan har du sett for deg samværsordning?

Hvor i landet bor du?

Skrevet

bare et innspill fra sidelinjen...

- man kan ikke avtale seg vekk fra lovfestede rettigheter for godt (dette har blitt avgjort ved dom i sverige ifht lesbisk par/donorpappa, og det er rimelig klart at utfallet ville bli det samme i norge (i det tilfellet hadde de avtalt at paret skulle forsørge barnet og at donorpappa ikke skulle betale bidrag. han ble noen år etter dømt til å betale bidrag ifbm samlivsbrudd hos det lesbiske paret). dette bør man være innforstått med før man går inn på en slik avtale. det gjelder selvfølgelig også barnets rett til samvær, rett til omsorg, arv osv. (det har særlig vært noern herremenn her inne tidligere som tror at de kan yte sitt bidrag og ferdig med det, men ifht bidrag, samvær, arv osv. er det ikke noe man lovlig kan avtale seg vekk fra, og en slik avtale er ugyldig).

- dere bør sjekke hverandre og bli kjent før dere går inn på en avtale hvis dere bare har truffet hverandre på nett. dere velger foreldre til barnet deres, og skal ha med hverandre å gjøre resten av livet - kanskje også på julaften, i konfirmasjon, bryllup osv. (kanskje ikke dere vil, men hva om barnet vil om 10 år?) det er noen der ute som har ulike motiver, inkl. en "ivrig donor" som er aktiv her og andre steder. (man tror man velger forelder, men får en upålitelig "stalker" som forelder til barnet sitt, eller sykdommer på kjøpet.)

- det kan være en veldig god idè å rett og slett være ærlig. spør en i din omgangskrets. si til vennene deres at dette er en måte dere kunne tenke dere å bli forelder på. jeg tipper det går ganske kort tid før dere får respons. av en dere kjenner, liker og vet hva går for. som dere kan si til barnet deres at; jeg visste h*n ville bli en god forelder for deg. kanskje det er den løsningen dere har lett etter?

- uansett hvordan man velger å få barn, mener jeg man bør tenke seg om, godt og lenge. en dag vil barnet være 35 år og stirre deg inni øynene; hvorfor gjorde du det på den måten? og med h*n? i grunnen burde også flere heterofile par tenke seg om litt mer.. ;-)

Skrevet

Hei,

Jeg bor ikke langt fra deg. Har du en e-post adresse eller noe så vi kan utveksle litt info om verdisyn etc?

Skrevet

jeg ønsker å komme i kontakt med deg som var surrogatmor..!

Kan ikke du sende meg en privat mld?

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei Freija

I hvilket land fødte du surrodatteren ? Kunne du ha sendt en privat mld til min postkasse? Skulle gjerne ha fått litt info fra deg!

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...