Gå til innhold

5+3 og kjenner livmora allerede?


JordbærMamma

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+3 i dag, kjenner nå kanten på livmora nederst i magen like over "skambenet" - er ikke det veldig tidlig?? Tenker plutselig på 2 her - har veldig mye symptomer denne gangen også!

 

Er det noen som vet de skal ha tvillinger der ute som har opplevd noe lignende? Eller er det bare slik med nr 2, at livmora vokser raskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe...nå må du ikke skremme med med tanken på at det kan være to der!! Jeg er 5+4 og har det akkurat slik som deg, og har lurt så det samme. Jeg kjenner det presser godt på, og det er hardt. Jeg hadde det ikke slik forrige gang...så jeg har tenkt at det kanskje er fordi det er andre gangen. Jeg har ikke hatt noen andre symptomer enne å være super trøtt. Og bittelitt kvalm noen dager, og så løper jeg på do for å tisse hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru....faar frysninger av det dere skriver. Jeg venter nr 2, var paa UL i det jeg trodde var 6+4, men var visst bare 5 uker. Men har vaert supergravid en stund, har liksom faatt definert mage (!!!) den har allerede endret form og jeg kjenner livmora innvendig - veldig - altsaa at jeg fysisk paa innsiden merker veldig at den vokser, kjenner ikke paa utsiden tror jeg da... Synes jeg har begynt aa gaa litt som en gravid ogsaa, herregud, oensker vel bare at alt skal vaere helt 100% i orden... =o)

 

Har ogsaa en intuisjon paa evt to stk inni der, tenk saa morsomt dersom noen av oss eller alle tre ender opp i "tvillingklubben"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt hende at du har tvillinger, hvis du kjenner livmora utenpå allerede. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt om tidlig UL. Da får du fort svar på det. Da får du også tettere oppfølging av lege jordmor hvis det er fler. Det står jo skrevet at det er vanlig å kjenne livmora over skambeinet ved ca 12-13 uker, hvis det ikke er flerlinger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.ikke bekymre deg. jeg er gravid med nr 3.er 6+2 på vei og kjenner det på utsiden.er helt normalt når du har vært gravid før:) lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymrer meg ikke, tvert om! Synes det hadde vært kjempekoselig med 2 små jeg, da slipper jeg å mase på mannen min for å få nr 3 her i huset (har en sønn fra før!). Hehe

 

Men synes for så vidt også det er mer enn nok med en liten, i alle fall om den nye lille blir like aktiv som sin kommende storebror ;) Får vel bare ta det som det kommer, er i alle fall storfornøgd med kommende mage nå, etter en MA i september. Deilig å være gravid igjen til jul!

 

Ja hvem vet: Kanskje blir det tre sett med tvillinger her til sommeren?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen av dere virker skremt over tanken på 2, så kan jeg jo fortelle at jeg allerede i uke 8 våknet om natten hvis jeg la meg på magen. Livmoren min kjentes utrolig godt, utrolig tidlig - og her vokser det 2 spirer ja :)

 

MEN - så vet jeg om andre som har sett veldig gravide ut bare 3 mnd på vei, og som bare venter 1....

 

Lykke til, moro om vi møttes i tvillingklubben. Jeg gleder meg masse og synes jeg er utrolig heldig som får lov å bære fram tvillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo utrolig spennende da! Det er jo noe med intuisjonen ogsaa, kroppene vaare vet jo mer enn vi aner, og prover noen ganger aa sende ut signaler til oss som vi ikke fanger opp..... ;o))

 

Jeg tror jeg er gravid med en, og er sjeleglad dersom alt er greit med den. Meeeeeeen, vi har tvillinger i familien (mor har tvillingsoesken) og svigerinnen min (paa min mann sin side) var ogsaa gravid med tvillinger, selv om en ikke klarte seg og saa lenge i svangerskapet og det ble et barn til slutt. Jeg har ogsaa en merkelig foelelse, fordi jeg skulle vaert over 7 uker naa, men legen min sa for en liten uke siden at jeg bare er ca 5 uker. Likevel har jeg vaert supergravid i godt 5 uker, har topp opp av alle tenkelige symptomer (er ikke hypokonder overhodet) og jeg har faatt solid mage, allerede for en uke siden. Det ser virkelig ut som om jeg er flere mnd paa vei, utrolig merkelig. er jo nummer to, og har jo hatt 4 veeeeldig tidlige svangerskap som ikke kom lenger enn til uke 5, men likevel... Akkurat det siste der, betyr jo at for min kropp er dette (skrekk og gru) faktisk paabegynt svangerskap nr 6 (!) kanskje det kan vaere en grunn til at jeg ser saa supergravid ut?

 

Forrige svangerskap begynte jeg ikke med gravidklaer foer i 8. mnd, mens naa faar jeg ikke paa meg klaer i uke 5,6,7 eller hva jeg naa er akkurat naa...

 

Jaja, spenningen lenge leve, jeg er ogsaa positiv til 2, dersom vi skulle vaere saa heldige, av samme grunner som Jordbaermamma, at vi er "litt uengie" om totalt barnetall her i gaarden, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover jo bra da Femina med stor mage og gode symptomer om du har mistet tidlig før! Krysser fingrene for at det går bra med deg denne gangen! Jeg fikk tidlig mage med sønnen min også forsåvidt, men kan ikke huske at jeg kjente livmora før i uke 12-13 den gangen. Men visste jo heller ikke hva jeg kjente etter... Jeg begynte med gravidklær i uke 14 den gangen! (nå er jeg i gang med de allerede gitt ;) Men mest fordi det er behagelig... Hehe)

 

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, vi har også en del toeggede tvillinger i familien (på morsida), så kjenner jeg er litt spent. Pga den tidligere MAen får jeg ultralyd rundt uke 7, så jeg får jo vite antall ganske tidlig uansett. Gleder meg, og håper og tror alt står bra til der inne denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...