Gå til innhold

Hvor lenge får du gå over termin på ditt sykehus????

Anbefalte innlegg

På Levanger sykehus får vi gå 12 dgr over termin. Var 14 dgr tidligere.

Har hørt at et sykehus på Lillehammer??..ikke lar de gravide gå særlig lenge over termin. Noen som vet noe om dette. ...evt hvilket sykehus???

Fortsetter under...

Høres veldig rart ut at Lillehammer sykehus skulle ha en praksis som avviker så mye fra det normale. Tror ikke det er mer enn et sykehus i den lille OL bygda:-) Forøvrig synes jeg at det er lovlig lenge å la folk gå 14 dager over tiden. Risikoen for at noe galt skal skje øker jo for hver ny dag på overtid man går...Gikk 10 dager på overtid forrige gang, og håper å slippe det neste gang.

På KK i Bergen vet jeg om 2 stk som gikk 19 dager over termin i mai... De ble fulgt ekstra opp med UL annenhver dag fra 12 dager over termin, men allikevel..

Hei.

På Lillehammer får du ikke gå mer enn 12 dgr over termin, da blir man satt i gang.

Jeg gikk 10 dager over tiden sist og det var ikke gøy. Ikke pga ventetiden, men pga risikoen.

Synes det er bra man ikke får gå så lenge over tiden!

Annonse

Huff, det er altfor lenge med 14 dager overtid. Forrige gang jeg fødte gikk jeg 10 dager over tiden og da sa jordmoren at det var jammen godt at jeg fødte da jeg fødte. Hvis jeg hadde gått 14 dager overtid sa hun at det mest sannsynlig hadde gått galt. Jeg hadde ingenting fostervann igjen og barnet var knusktørt. Hadde vært på kontroll på sykehuset bare noen dager før, og jordmoren sa at jeg hadde nok fostervann og at barnet var ca 3300 g. Men! Jenta var over 4 kg, 54 cm og altså; ingenting fostervann! Livsfarlig! Hadde aldri tilgitt den jordmora som gjorde en så dårlig vurdering dersom noe hadde gått galt. Dessuten var det helt forjævlig å føde uten fostervann, altså en såkalt tørrfødsel...anbefales ikke! Har mareritt om den fødselen fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...