Gå til innhold

April: Hva slags adventskalender har dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å rett og slett henge kalendergavene til lillegutt og storesøster på en snor i år. Synes det er så stilig, men så har jeg den gode, gamle kalenderen i korssting med nissemotiv, og det blir liksom ikke adventsstemning uten den. Får spekulere litt til før jeg bestemmer meg.

Og så har jeg kjøpt en Kaptein Sabeltann-kalender som storesøster og lillegutt skal dele på. Til meg selv har jeg kjøpt Nemi-kalenderen, mens mannen min har den fra Pondus. I tillegg har vi to kalendere fra lokale idrettslag, og en flax-kalender.

Kort sagt: Jeg er superklar for advent!

Fortsetter under...

Snuppa har en gavekalender, der alle gavene ligger unummererte i en striesekk som jeg har sydd litt koselige filtfigurer på. (Juletre, snømann og hjerter). Der skal hun få plukke seg en gave hver dag fram til jul. Knerten har ikke kalender, det har heller ikke gubben eller jeg... Det får holde med snuppa sin alt for dyre..hehe.. Har kjøpt ting gjennom hele året, som hun skulle fått uansett, så får hun tingene nå i advent.. -litt slu må man vel være?

Vi skal pynte litt på fredag eller lørdag. Advent begynner jo i helga, og desember begynner jo alt på lørdag... Da må det fram litt pynt.. Håper at snuppa vil være med og..

Mini har pakkekalender. Har pakket de fint inn i rødt silkepapir med cellofan og rødt bånd utenpå. Festet de i en lang hyssingsnor, og tenkte henge de ned fra gardinstanga (hehe, spørs om den ikke tipper?!). Måtte snikbegynne litt på julepyntinga i går. Ordna rommet til mini med stjernebelysning, og hengt opp belysninga ute. Naboen sto i vindu og kikka rart på meg i går kveld, så har ikke turt stikke de inn i stikkkontakten enda;)

Jeg og mannen har hver vår flaxkalender.

Har en stor bamse på ca.1 meter som mor har sydd nissedrakt til. På beltet og armene og i snor rundt halsen henger 24 ringer som vi fester gavene til. Denne har hun hatt som kalender siden hun ble født... ;-) I år skal hun jo desverre ikke tilbringe alle dagene hjemme hos meg, men enten er hun her om morgene eller kommer om ettermiddagen noen dager så det blir faktisk 20 gaver hun skal ha... De dagene hun ikke er her, får JEG pakke, he, he... Gode snille mor...

Hmm...er nok en litt kjip mamma, jeg. Lille har ikke fått noen julekalender. Han kommer neppe til å savne det og da tenkte jeg vi kunne drøye ett år til. Meeen han har etterlyst julestjerne på rommet - så det er hengt opp i dag. Med lyyyyyys i !!!!!! Også ha vi laget julevinduer med spraysnø og tape. Var fint i 5 sekunder. Nå ser det helt forferdelig ut, men er til desto større glede...så hva spiller det for rolle egentlig. ER jo hans rom ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...