Gå til innhold

Fergefødsel!! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Det er tirsdagsmorgen, 20.nov. De to eldste er sendt i barnehage og på skolen. Min mann er på jobb, og minstejenta på 15mnd sover ennå. Jeg legger sammen noen klær og klokken er 08.15. Jeg får magesmerter. Det går fem minutter så kommer de igjen. Jeg går på do og "tømmer tarmen". Fem minutter til, og magesmertene kommer atter en gang. Jeg ringer min mor og min mann.

Klokken 09.15 ringer jeg JM. Jeg har hatt tretten rier i løpet av èn time. Skal møte JM kl.10.00. Blir undersøkt og har 6cm åpning. Sykebilen kommer med blålys og sirener. Det går så fort det kan gå på vinterglatte veier, mot sykehuset. Vi håper å nå frem i tide, men er i sterk tvil.

Riene blir sterkere. Endelig kan JM fortelle at det er 50m igjen til fergeleiet. Jeg må prøve å holde igjen.

Vi triller over fergelemmen og vannet går. Pressriene kommer og midtfjords kommer en skrikende liten prinsesse til verden, kl.10.44!!!!

Etter endt fergetur får den stolte pappa komme bak og klippe navlestreng.

Vel inne på sykehuset får vi de vitale mål: 3560gr og 50cm.

Nå kan vi kose oss og se fremover til alle de fine opplevelsene vi får sammen med våre 4 friske barn!!!

Lykke til alle dere som ikke har født ennå, og gratulerer til dere som er ferdig!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11032426-fergef%C3%B8dsel-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette minner mye om min egen fødsel, godt å høre om flere som hadde det "travelt" Jeg våknet kl 01.15 av at jeg måtte tisse, merket ikke noe annet enn at det var litt bodlignende utflod. Skulle til jm dagen etter så jeg bestemte meg for å legge meg igjenn. Kl 01.45 kjente jeg murring og forstod at det var riene som var i gang. Riene kom ganske tett, men hadde ikkje noe "mønster" m.t.p. minutter mellom hver. Ringte sykehuset og de mente jeg hadde god tid så jeg vi kunne kjøre selv om vi ville, (vi og måtte ta ferje som går kun en gang i timen på natta). Vi heiv oss i bilen og tok 03.00 ferja. Riene ble vondere og vondere og rett etter ferja gikk vannet og pressriene kom. Vi ringte sykehuset og kjørte som gale, men rakk ikkje helt fram, lille prinsen ble fødd i bilen kl 03.20. Men alt gikk bra med mor, far og barn.... :) Dette er nok en opplevelse vi sent glemmer, spesielt pappan som debuterte som jordfar.

Annonse

Gratulerer så mykje.....har kika litt i avisa for å sjå om du hadde fødd. Faktisk møtte ej jordmora di på strikkebutikken den dagen du fødde og ho kunne fortelje at ho hadde akkurat tatt i mot eit barn på ferja. Sjølvsagt sa ho ikkje at d var dej, men då ej såg avisa og datoen du fekk på, la eg sammen to og to :)

Det vart ein nydelig prins på oss 2.nov, rask fødsel på 3 timar. Så no har også vi fire velskapte og nydelege born i huset......berre kosar oss om dagen og er mykje ute og trillar.

Håper at alt står bra til og lykke til vidare!!!

*klem*

Hihi.. ja ho hat visst fått kommentarar frå fleire:-)

Alt står bra til med oss. Er litt rart at vi no har 4 born, men vi kosar oss alle sammen.

Gratulerer så mykje til dokke også!!!

Kjekt at det gjekk raskt med deg også:-) Koseleg er det å få eit lite nurk i huset igjen.

Lykke til til dokke også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...