Gå til innhold

Har behov for barnehageplass fra ca 15. juni, men hovedopptaket i Trondheim er 1. august. Hvordan skal vi fikse dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikkje noko i familien som kan stille opp enkelte dager? El. kanskje få nokon til å passe. Her hadde eg problem eit par veker i sommer, fekk ei på 16 år til å passe ho dei vekene, da ho ikkje hadde fått seg sommerjobb.

Nei, desverre... Bor i Trondheim, og hele familien bor nordpå. Kjenner heller ingen trillepiker eller tenåringer som kan passe...heller ingen dagmammaer jeg kan stole på..ganske fortvilet!

HI

Fristen for hovedopptaket er 1 mars, men det er ingen regel som sier at du ikke kan starte i barnehagen utenom dette. Jeg er sikker på at det er noen av 5 åringene som slutter før ferien. Dermed blir det jo en åpen plass som bør fylles opp.

Jeg ville ringt kummunen eller de private barnehagene og hørt. kanskje ville det vært bedre om du tok plass fra feks mai?

Ring, ring, ring!

• 2 uker senere...

Annonse

Hei,

Jobber selv i barnehage i Trondheim. Bare skriv 15.juni på "behovsdato" når du søker, så vet barnehagene du søker på at det er da du helst ønsker plass. Ring også gjerne til barnehagene f.eks i tiden når søknadsfristen går ut, og gjør dem oppmerksom på ønsket ditt.

Lykke til!

Jeg tror faktisk det er ganske vanlig å få plass i juni, jeg. Fordi småbarnsavdelingene vil unngå å ta imot alle de nye barna samtidig, flyttes gjerne noen over i storbarn seint på våren. Vår minste begynte i alle fall i mai, og det var flere som gjorde det i fjor også.

En ting å tenke på også (ment som et råd til HI), vi fikk også bhg plass i juni men ventet med start til august. Grunnen til dette var at vår bhg har stengt 3 uker i juli, og vi (og de bhg ansatte) mente at det var lite hensiktsmessig med tilvenning fra midten av juni til starten av juli, for så å måtte starte ny tilvenning i august. Så sjekk med de aktuelle bhg om de har stengt i juli :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...