Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 jeg fikk ikke til og amme med forje baby , jeg hadde vondt i brystene og store kjøttsår ....hadde så veldig lyst å få det til ....nå skal jeg snart prøve igjen og håper jeg nfår det til denne gangen .....brukte sjold men det hjalp heller ikke,
Rinamor Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hei, jeg hadde noe av det samme med min første. Blødde fra brystvortene og hadde forferdelig vondt. Ble rådet til å la sårene lufttørke mellom ammingene. Da tørket sårene og det ble skorper, og da guttungen sugde sprakk sårene og ble enda værre. Da jeg fikk barn nr to var jeg forberedt og brukte skjold fra begynnelsen. Dette tok av for noe av belastningen. Jeg ble allikevel sår og prøvde å smøre innsiden av ammeinnlegget med vaselin slik at det ikke dannet seg skorper, men holdt seg mykt. Det funket svært bra for meg og gikk fortere over. At du har vondt i brystene kan du kanskje lindre med massasje eller varmeflaske? Kanskje omslag av bomullsklede, feks et kjøkkenhåndkle, dyppet og vridd opp i varmt vann med noen dråper lavendelolje hjelper? Lykke til!
nattinatt Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Hallo Det som er kjempeviktig er å smørje på nok frå første sug av babyen,med den lanolin salven de selger på apoteket. Sår blir ein alltid til å begynne med, men då detter skorpa av ganske fort.Men smør etter kvar bidige amming.Den salven gjer jo ingenting om babyen får i munnen.Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå