Gå til innhold

Kan man "mase" seg til igangsetting før fullgått 14 dager?

Anbefalte innlegg

Skal på overtidsvurdering i morgen, og er så vanvittig sliten og lei.. Som alle andre som går på overtid tror eg. Noen som vet om det går an å rett og slett kreve å bli igangsatt fordi man ikke orker å gå 14 dager over tiden?

Og hva om barnet er ganske stort ( 4kg, 4,5 kg) noe som di finner ut på ultralyden, kan du ikke da velge å få igangsatt fødselen for at den ikke skal bli enda større? Er jo tross alt vi som må føde en så stor baby...

Er førstegangsfødende, så aner ingen ting om dette, hadde ikke trodd eg kom til å gå så lenge over tiden.. :/

Fortsetter under...

mase hjelper vel ikke..men viser du bekymring for barnet og egen helse kan de gjøre..hvis du er litt moden karnsje de stripper deg..da kan du prøve å si "har det ikke skjedd noe iløpet av natten/morgen dagen vil jeg ha mer hjelp..osv..)

lykke til :)

må sikkert prøve på det samme selv snart her..:)

• 4 uker senere...

jeg fikk det satt i gang en uke på overtid. for jeg var helt utslitt, og magen var diger, og jeg maktet rett og slett ikke mer. traff heldigvis e forståelsesfull lege, men han sa at det var sjeldent de startet fødselen fordi mor er sliten. babyen min var 4600, så jeg hadde rett hele tiden i at hun kom til å være stor. men gikk kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...