Gå til innhold

hva går jeg glipp av.....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn og ingen mann.Har ikke levd lenge sammen med noen bare 1 år. Var på juletre fest med eldstemann, alle foreldrene kom i par. Det så så fint, trygt og koselig ut. De var liksom så etablerte og ordentlige. Jeg kom alene som alltid, føler meg som en ousider, helt annderledes og utenfor. De lever liksom ett annet liv. Jeg har bare meg og mine 3 barn, ingen trygghet annet enn den jeg gir barna mine.Vi fungerer bra vi. Vi har mye humor og koser oss. Men jeg har ingen å planlegge ting med. Hva mer går jeg glipp av når jeg lever alene?

Samme som 2 triester

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke du blir lei deg av å høre dette, men...

Du går vel ikke og tenker slik bestandig vel? Hvis du gjør det er du nødt til å skifte innstilling! En mamma som tydelig gir uttrykk for at hun er utilfreds og ikke nyter livet sitt vil i stor grad smitte den samme holdningen over på barna sine! Hvordan skal de kunne være fornøyde hvis mammaen ikke er det? Nå er det en gang slik at du ER alenemor til 3 barn, og da kan du ikke gå rundt og surmule p.g.a et liv du til en viss grad selv har valgt! Glem ikke at barna dine IKKE selv har valgt hvordan de ønsker å leve, så det er din oppgave å sørge for at de har det best mulig uansett om de bor sammen med en pappa eller ikke!

Det siste du bør gjøre nå er å tenke enda mer på hva du går glipp av som aleneforelder. Du må gå inn i deg selv og lete frem det positive i livet ditt slik at barna får se at du gleder deg over livet med DEM, fremfor at du savner en farsfigur for ungene dine. (Noe ungene kanskje ikke savner selv engang?)

Skrevet

Går ikke å surmuler, men ja tenker mye over det nå som barna begynner å bli større og jeg fremdeles er alene. Tenker mest over det i skole situasjoner med barna. Nå er jeg en veldig glad optimistisk type, så det håper jeg smitter over på barna. Som jeg sa så tenkter jeg mer over det og undres over at jeg ble alenemor for alltid og ikke fikk oppleve det jeg syntes var en selvfølge mens barna var små, det var bare snakk om tid. Jeg feila mye selvfølgelig, det er jo jeg som har satt meg i denne situasjonen

Skrevet

Du går glipp av svigermor :-)

Litt enig med de andre som har svart deg, men skjønner at tanken streifer deg, og forstår at en samarbeidspartner er et savn...uansett du HAR tre barn!! Du kan jo tenke på alle de parene som ikke får barn,- hva går de glipp av? Selv har jeg mistet et barn, og vet indelig godt hva jeg går glipp av siden jeg har to som lever. Måten jeg har overlevd på er å telle gode stunder, og det er faktisk mange av dem! Kanskje du skal tenke på at vi alle har noe å slite med, få familier er bare lykkelige hele tiden, og mange skiller lag. Synes du heller skal konsentrere deg om de koselige stundene du har med barna dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...