Gå til innhold

Provosert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min takket nei takk til vaksinering av vårt barn.

Jeg fortalte dette på første kontroll (hjemmebesøket) og da var mannen min der og forklarte detteh an og.

På 6ukers kontroll ble dette igjen tatt opp, nå uten min mann tilstede. Jeg sa nei denne gangen også, og kom med mine argumenter som helsesøster ikke klarte å motargumentere på.

Så kom 3mnd kontrollen og hun satt nesten med sprøyten klar. Denne gangen sa jeg klart ifra.

"Jeg vil ikke høre mer om dette". Så hun lovet å slutte å mase.

Så var det 4mnd kontroll og hun sa ikke 1 ord, 5mnd kontroll og ikke 1 ord, 6mnd kontroll og ikke 1 år, men!!! 7mndkontrollen måtte mannen min ta i går, for jeg var syk og sengeliggende.

DA kom maset. Det var såvidt han fikk unnverget at hun vaksinerte barnet vårt, for hun var helt klar, sa tilogmed at jeg hadde godkjent deT???? Hadde han ikke ringt meg hadde barnet vårt blitt vaksinert..

Hva gjør man med sånt? Kan da faen ikke være lov ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg blir provesert bare av å lese om det. For å si det sånt, er det godt at dette ikke hendte meg. Vet ikke helt hva jeg hadde sagt og gjort med helsesøster i en slik situasjon.

Skrevet

hihihi......kanskje hu har laga dem sjøl...."ta et stykke til da.....".....krumkaker og formalin....

Skrevet

.....litt småhorete å by seg fram sånn for mannen din....hu skjønte nok ikke at du hadde kustos på han.....

• 1 måned senere...
Skrevet

Skjønner deg godt, blir så pokkers provosert!

Skrevet

"Håper" barnet ditt får meslinger, kikhoste, difteri eller polio. Da vil du tenke annerledes på dette med vaksiner! Hvis alle oss hadde tenkt som deg hadde utallig mange barn død den dag i dag. Det at jeg vaksinerer mine barn gjør at du kan ha et uvaksinert barn. Men husk - disse sykdommene finnes fremdeles og barnet ditt kan bli fryktelig syk og kan risikere å dø. Selvfølgelig håper jeg ikke at dine barn skal bli syke, de er uskyldige. Men jeg håper at du skjønner hvilke konsekvenser dine valg har for dine barn. Barnet ditt kan faktisk bli alvorlig syk. DET blir jeg provosert av!!

Skrevet

Anonym! Hvis du håper på at noen skal utvikle sykdom for at de ikke vaksinerer, så håper jeg du kan råtne i helvete sammen med dine idiotiske synspunkter som du ikke kan forsvare:-)

Skrevet

Jeg sa at jeg selvfølgelig ikke håper det. Men jeg blir likevel provosert av at folk ikke vet hva de snakker om når de bagataliserer disse sykdommene og tror de er utryddet og at det derfor er helt greit å ikke vaksinere. De er ikke utryddet!

Skrevet

hvem bagataliserer sykdommer? Hvis du er redd for sykdommene og de mikrobene som forårsaker dette, så verså god vaksiner i vei:-) Vaksiner er så klart sunt og helsefremmende etter markedssføringen!! Er du lettlurt, så er det selvfølgelig et valg som du selv tar:-)

Skrevet

Kanskje litt å ta i Yppert? Og jeg som trodde du hadde begynt å bli seriøs i din argumentasjon....

Skrevet

Seriøs? Kun de som spør og som ikke angriper man kan svare seriøst!! Hvis du synes at det er rett av en anonym å slenge ut grunnløse provokasjoner mot en gruppe som har tatt et valg ut fra valgfrihet, så er det så klart opp til deg hvis du føler deg forpliktet til å beskytte usakligheter!! Jeg trodde forøvrig at du selv var begynt å bli seriøs i dine svar!!

Skrevet

Forsøker så godt jeg kan :) Er forøvrig enig i at man ikke burde slenge ut fundementalistisk svart/hvitt-påstander, men synes kanskje det er "sorte får" på begge sider av debatten, både fra anonyme og nickere..

Selv om jeg er tilhenger av vaksineprogrammet, betyr ikke det at jeg ikke har fått med meg et par av poengene dine rundt suboptimale rapporteringssystemer hos FHI og til tider dårlig rutiner rundt informasjon og innrapportering av bivirkninger. Det ville bare vært synd hvis disse poengene drukner i dine litt mindre saklige innlegg :-)

Skrevet

Her inne skal du ha tunga rett i munnen hvis du skal være saklig! Jeg står ikke bak noen av de utsagnene du mener, men har omtalt dem her tidligere!! Fundamentalismen er vel mer et svar på Folkehelseinstituttets behandling av vaksineskadde og dødsfall hvor benektelse og totalt ansvarfraskrivelse er hverdagskost! At Folkehelseinstituttet har benektet, og holdt tilbake informasjon om bla kikhoste, meningokokkvaksiner sammen med den behandling pårørende har blitt møtt med i etterkant av vaksinering der det mest tenkelige tragedier har skjedd! Det sitter mange fundamentalister i Marcus Thranes veg i Oslo:-) Hva med påstanden at det kun var uvaksinerte som fikk kikhoste? Sunne Sandbø ved folkehelsa var jo bombastisk den gang hun uttalte denne grunnløse påstanden! Summen av alt pisset som kommer fra den kanten gjør det til sunn skepsis fra min side:-)

Skrevet

Sunn skepsis er alltid bra, det fører til ønske om mer informasjon :-) Tydeligvis har vår informasjonsinnsamling ført oss i forskjellig retninger, men det får heller være. Det viktigste er at du er fornøyd med "svarene" du har funnet, slik som jeg er med "svarene" mine :)

Skrevet

hehe.. jeg kommer nok aldri til å bli fornøyd med svarene dine:-) For du har ikke svar som jeg blir overbevist om at jeg tar feil, og du baserer også svarene dine på noe som er et syltynt grunnlag for min del:-) Men noen er som sagt fornøyd med slike svar også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...