Kæmma og trultene Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Har dere adventskalender til de minste? Mi jente er 1,5 år nå, og vi har litt lyst til at hun skal ha kalender. Men hva har man i gavene da? Og fins det en "FERDIGKALENDER" der det ikke er sjokolade og godteri, men andre ting ei lita tulle kan like? Ole Brumm feks?
Sivalur Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Min er også 1,5 år og jeg har ikke tenkt å ha kalender. Han skjønner jo overhodet ikke poenget med det. Hadde det vært eldre søsken som fikk kalender, så hadde det kanskje blitt, men for førstemann nå så drøyer jeg den ja. Har ingen tips om småting dessverre - de har jo som regel alt de trenger og mer til disse småtassene idag..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Gutten min er 20 mnd og stor nok til å synes at det er spennende å pakke ut gaver. Har kjøpt en håndsydd kallender siden jeg ikke kan sy selv og har handlet inn ville dyr, puslespill med store trebiter (en bit med figur på skal være en pakke), småbiler og ballonger til å blåse opp. Gleder meg jeg!
mai mammaen til to Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 jeg har en sånn pakke kalender som mamma har sydd til henne. har kjøpt inn en del leke dyr, en ponny, leke mat osv. gleder meg til hun skal åpne dem jeg. tipper hun blir helt vill når hun ser dem
To blå Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Det går fint an å pakke inn noen leker, som f.eks noen duplo, som man har fra før. Stor sjanse for at det er å åpne pakken som er moroa.... Gjerne å kjøpe et sett med f.eks. dyr og pakke inn ett og ett. Altså leker som kan deles opp i mange gaver. Av og til en eske med rosiner eller noe annet som barnet liker (og som holder seg i en kalender...). Et par flotte strømper eller noe annet som barnet trenger (body, genser, votter, hårklemmer). En enkel kalender er å pakke alt inn og legg det i en kurv og la barnet velge selv.
suseduse Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 ole brumm sin har lillegutt, og det er en sjokolade kalender
m-mamma Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Hadde egentlig ikke tenkt å ha. Men så er det tid for litt Duplo, og det tror jeg ikke han får noe særlig av til jul. Så jeg kjøpte en sånn pakke og delte opp i en del småpakker. Har en strømpe, så legger en og annen pakke oppi den.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Lille her blir 1,5 om ca to uker, og vi skal ha pakkekalender. Hun syns det er spennenede å åpne pakker, og jeg syns det er koselig med kalender. Hun skal blant annet få: postman pat dvd, en pakke rosiner , en ny matskål, ullklær, matboks, drikkeflaske, badehåndkle, en liten ramme til rommet sitt, teletubbies dvd, nye sengklær osv....gleder meg til i morgen
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 har ikketenkt å ha kalender til minsten men man kan jo lage noe kos for det som blir en slags kalender om du planlegger. det kan være aktiviteter dere skal gjøresammen, bake pepperkakerol. dra i svømmehall og bade, ut å ake om det er snø. lese bok , pynte til jul lage julekort ja en så liten jente kan hjelpe med å sette sine streker på kortene. jeg liker å lage hjerter som kort og skrive enten dagens ord eller aktivitet på, snuppa på otteelsker det men hun har hatt det siden sin første jul. tradisjon her i huset.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 glemte helt vi lager islykter sammen noen dager før jul hvor vi har vann i melkekartong blander i feks: glitter, konditorfarge, blader barnåler og annet som kan være fint putter disse i fryseren. kun fantasien som setter grensen her.og neste dag tar vi dem fram ogbygger islyktene vårwe av som pynt utenfor. kjempefint og dete er gøy for ungene de lager det, jeg bare hjelper.
Muffinsmamma Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Nei, jeg syns han er for liten. også et og et halvt. Han får noen pakker på julaften, men jeg tror ikke han ville skjønt så mye av julekalender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå