Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #1 Del Skrevet 28. november 2007 Er 163 høy og veier 54.5 kg. Jeg ønsker å gå ned til 52kg, altså 2.5kg ned. I går spiste jeg: Måltid 1: 2 rugsprø med mager skinkeost og skinke på. Tomat juice til drikke Måltid 2: 1 plomme Måltid 3: 1 grovt rundstykke med philadelfiaost og omelett Måltid 4: 1 plomme Måltid 5: stor salat med skinke og bitte litt ost. Ingen dressing Måltid 6: 2 rugsprø med tunfisk Høres dette greit ut. Kan jeg legge det litt opp slik, men bytte ut litt på fruktene og i tillegg spise vanlig middag i stedet for salat til måltid 5 ( da i såfall spiser jeg rugsprø til måltid 3 i stedet for omeletten)? Jeg drikker vann, kaffe og usøtet te gjennom dagen. Trener ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idun<3tosmå<3 Skrevet 28. november 2007 #2 Del Skrevet 28. november 2007 Er du gravid?? I så fall synes jeg denne dietten er helt bak mål... Ellers og i grunnen.... Rugsprø er ikke noe lurt valg mener jeg... Det er jo ingenting mat/næring i det. Om du er 163 og veier 54,5 kg er du lagt fra overvektig! Bruk heller enrgien din på å ut å gå turer og bli mere aktiv! Det har kroppen din mere godt av! Begynn å tren for å stamme opp kroppen din i stede! Det er et mye bedre alternativ enn å sulte kroppen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11030632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Er ikke gravid. Jeg har aldri påstått at jeg er overvektig. Jeg har 2.5 kg etter siste svangerskap for å være tilbake til det jeg alltid har veiet før og vært fornøyd med. Det er snart 1.5 år siden siste fødsel, jeg er ferdig med amming og har lyst til å ta av meg de siste kg som irriterer meg. Er det ikke næring i rugsprø? Jeg har aldri vært noe glad i brød og har spist rugsprø i "alle" år. Er det galt? Hva skal jeg spise i stedet da? Hva er galt med "dietten" egentlig? Mange små måltid + middag og fisk hver dag? Hva skal jeg egentlig spise da? Har på ingen måte følelsen av å sulte. Har problemer med trening nå. Skade i ryggen gjør at jeg er for tiden avhengig av krykker og med to små barn og full jobb klarer jeg ikke få til noe særlig trening i denne perioden. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11036182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 29. november 2007 #4 Del Skrevet 29. november 2007 Du bør fokusere på at alle måltider inneholder en eller flere proteinkilder og enten en synergie av karbo/fett eller kun fett/kun karbo... spis det meste av langsomme karbohydrater på morgen/formiddag og fett på kveldtid. Om du har liten tid til å forberede måltider er et tips at du lager store porsjoner og fryser ned i porsjonspakker du fort tiner i mikro. Ellers er også innkjøp av kaseinprotein i ditt tilfelle å anbefale om du ikke alltid har egg/kjøtt tilgjengelig å må tilføre proteiner til det enkelte måltidet...forskjellen på wheyprotein og kasein er forøvrig at kasein er ikke fullt så raskt opptagelig og derfor mer egnet som mellommåltid/kveldsmåltid sammen med en liten neve nøtter for eks. (fettet øker opptaket av protein som igjen er mer energiøkende i fettforbrenningen enn karbo og fett) Forøvrig har det litt å si hvilket energinivå du ligger på nå kostholdmessig og hvilken form du er i...for hvert kilo ekstra du har med muskler på kroppen, forbrenner du 90 kcal mer i døgnet... hva spiser du nå på en normal dag og har du ligget stabilt på vekten den siste tiden (slik jeg forstår...)? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11036278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Del Skrevet 29. november 2007 Takk for svar. Normalt har mitt kosthold vært omtrent slik: Måltid 1: 2 rugsprø med mager skinkeost og skinke på Måltid 2: som måltid 1 eller rundstykke eller makaroni/skinke/ost Måltid 3: Masse middag. Gjerne type 2 koteletter og 2-3poteter osv Måltid 4: Popcon, potetgull... eller annet dill Vekten har vært stabil med +/- 1kg det siste året. Normalt er jeg stadig i bevegelse, typen som går fort når jeg først går osv. Energisk, aktiv på turer i helger osv. Innimellomtrening på SATS. Men akkurat nå er jeg stillesittende grunnet rygg skade. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11036517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 29. november 2007 #6 Del Skrevet 29. november 2007 hmm...ja, kan jo si med en gang at du ikke kommer noe særlig vei med det kostholdet, så at du ihvertfall er oppsatt på en endring er en god begynnelse! Regel nummer en er motivasjon, uten tvil! Her har du ihvertfall et forslag fra meg, bruker det selv før sommersesongen for å deffe ned litt.. kl.0700 60g havregryn m/linfrø og banan + skummet mel el. proteinshake kl.1000 Grovt rundstykke m/75 g kjøtt (jeg bruker en boks tunfisk fordelt på måltid en og to) kl.1300 samme som kl.1000 kl.1600 125g magert kjøtt+ 200g grønnsaker (stek i 1 ss soyaolje) kl.1900 proteinshake + neve nøtter kl.2100 salat m/100g magert kjøtt (eks. reker)+litt dressing/olje poenget med denne dietten er å ikke ta av mer enn 1 kg i uka, går du ned mer øker du med litt ris til middag. Spiser du første måltid etter 8, kutter du bort 1000 måltidet og spiser 1300 litt tidligere...juster med andre ord slik at det blir ca. 3 timer mellom hvert måltid. går du ned under 0,5 i uka får du si fra (og husk...ingen juksing! Si du begynner mandag, så på onsdag øker du karbomengden ved å spise 1600 med grovt pitabrød eller litt ris. Lørdag kan du "fråtse" med "måte" det du klarer i løpet av 2 timer, trykk i trynet....høres rart ut sikkert, men poenget med hele greia er at kroppen har lett for å venne seg til spisevaner og legger opp forbrenningen deretter...ved å karbe opp hver tredje dag vil du holde forbrenningen på et høyere nivå enn inntak av kalorier...på denne måten går du fint ned i vekt samtidig som du ikke risikerer å legge på deg det du har tatt av igjen med en gang du spiser "normalt" igjen... Lurer du på noe er det bare å spørre...er du usikker på hvor seriøst du kan ta meg, kan jeg si at livet mitt har mer eller mindre bestått av trening og ernæring de siste 5 årene og skulle egentlig stille i BF i år, men endte opp med krykkerehabilitering av brukket ankel halve 2006 og fant ut jeg var gravid rett før deff i år... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11037954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 29. november 2007 #7 Del Skrevet 29. november 2007 om du skal bruke proteinshake forresten, så holder det med 25g pr. shake Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11037975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #8 Del Skrevet 29. november 2007 Tusen takk! Kjempe innlegg! Ett par spørsmål: 0700 måltidet: Hvor mye linfrø og banan? 1000 måltidet: tunfisk i olje eller vann 1600 måltidet: Kan kjøttet byttes ut med fisk innimellom? 1900 måltidet: Hva slags nøtter? Valgfritt? 2100 måltidet: salat, er det KUN salat eller kan jeg ha oppi paprika agurk osv? Har du tilpasset dette min vekt og høyde eller er det slik du gjorde det (nå vet jo ikke jeg din vekt og høyde). Takk :-) HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11041484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 2. desember 2007 #9 Del Skrevet 2. desember 2007 ta en spiseskje linfrø og en banan...poenget med linfrø er at den bedrer fordøyelsen samt binder opp noe overflødig fett av maten du inntar senere tunfisk i vann er å foretrekke, men siden det ikke er snakk om totaldeffing på høyere nivå vi snakker kan du fint spise i olje om du foretrekker dette, noen synes jo at den i vann blir noe tørr... Liker du ikke rå tunfisk på boks kan du også steke den, jeg steker gjerne med karri eller tandorikrydder..får en helt annen smak ingen problem å kutte kjøtt med fisk, fisk er forsovet å foretrekke da gjerne av hvit type som er mer mager enn type laks bl.a...selv spiser jeg mye fersk seifilet, billig og ikke minst høyt proteininnhold i forhold til kalorimengde...det er ca. 80 kcal i 100 g seifilet stekt i panna med olje, så om du spiser 100-150g skal jeg love deg du blir mett alle nøtter er mer eller mindre like bra, men velg usaltet da salt binder vann i kroppen. Det er noe forskjell på kalorimengde på ulike nøttetyper, men det er som sagt snakk om flisespikkeri om vi skal gå inn på det på dette nivået ha hoppi alt du vil av grønnsaker i salaten, grønnsaker har ulik vitamin og mineral sammensetning, så kjør på! jeg har som sagt ikke skrevet mengde så spis det du orker uten å bli helt stappmett Og skulle sulten ta overhånd innimellom er det bedre du tar deg ei gulrot eller en kålbit for å roe magen...er aboslutt ikke meningen at du skal føle det som noe sultforing..! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11062099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 2. desember 2007 #10 Del Skrevet 2. desember 2007 og svar på siste spørsmål, nei, dette er i utgangspunktet beregnet på 70 kg trent kropp, men du kan fint ta dette som utgangspunkt, totalmengden her ligger på 1800kcal vil jeg regne grovt...prøv en uke, så kan vi jo heller justere om du ikke tar av nok/for mye. Og ikke bli skremt av kalorimengden, her snakker vi også opprettholdelse av høy forbrenning...det er stor forskjell på å spise ca. samme mengde slik du gjør nå og slik jeg har satt opp kroppen er en artig maskin! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11026847-h%C3%B8res-dette-greit-ut/#findComment-11062136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå