Gå til innhold

Vekt - uke 6+2


*En rosa og en blå*

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg 1/2 kg allerede - er ikke det veldig tidlig å begynne å legge på seg?! Har ikke lyst til å legge på meg noe mer enn nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Nå vet ikke jeg hvor mye du normalt sett veier, men en halv kilo er vel egentlig ikke så mye å bry seg om. En halv kilo kan komme uansett. Jeg går i 10'ende uke og sist jeg veide meg (ca en uke siden) hadde jeg lagt på meg mellom 4 og 6 kg. Det er litt mer merkbart enn 0.5 kg.

 

Jeg håper også på å ikke legge på meg mer enn nødvendig, så jeg forsøker å gjøre det jeg kan - går turer og prøver å spise riktig.

 

Hvordan jenter legger på seg i svangerskapene er ganske forskjellig. Noen går heller ned i vekt, noen går jevnt opp igjennom hele svangerskapet, noen holder vekta stabil, mens noen legger på seg i begynnelsen før det stabiliserer seg.

 

Tror ikke du skal stresse deg opp pga en halv kilo =)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, min egen vekt er mellom 66 og 63 kilo til enhver tid. Det varierer med hva jeg har spist/drukket siste døgnet, aktivitet, vindretning og tilfeldigheter. 1/2 kg er ingen vektøkning, men antageligvis en naturlig variasjon.. Skjønner at du blir bekymret, men det eneste vi kan gjøre er å spise sunn mat, unngå for mye godteri og brus og holde oss i aktivitet. Vektøkningen kommer uansett og det er ingenting å skamme seg over:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer mellom 53,3 og 55 kilo, fra dag til dag, så ikke få pankk :) Er helt sikkert bare en naturlig variasjon hos deg og. Jeg er 13 uker og har ikke lagt på meg et gram, men så veier heller ikke "svangerskapet" noe særlig enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, er godt å høre. Har vanligvis en ganske stabil vekt, og syntes det var veldig tidlig å begynne å legge på seg allrede... (med tanke på at spiren ennå veier omtrent ingenting) Men det er nok bare en naturlig variasjon, ja.... Har lyst til å prøve å holde meg omtrent på den vekten som "svangerskapet" veier, forhåpentligvis... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kommer det jo vann i kroppen, pluss en liten vektøkning per pupp i tillegg og kanskje også litt ekstra luft i magen. Det kan fort vekk bli et par kilo uten at man egentlig har lagt på seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det med ro!

Jeg stresset sinnsykt med vekten i første svangerskap, og var livredd for å legge på meg. Gikk opp 11-12 kg, og raste ned til under utgangspunktet bare i løpet av noen uker etter fødselen.

Er 6 uker på vei nå, og har lagt på meg rundt 1 kg (som også kan være en naturlig variasjon).

Kroppen kommer til å forandre seg i tiden fremover, men så lenge du holder deg aktiv og spiser normal, kommer dette til å gå helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...