Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Fikk det på søndag og er fortsatt tett i hodet, vondt i ørene og hoster masse.
BettyBoob Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 sist jeg hadde det lå jeg rett ut ca akkurat 1 uke! goood bedring!!
minst Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Siden det er så nærme terminen din sitter den antagelig litt lengere i. Kroppen er mer sliten på slutten av et svangerskap. Jeg fikk skikkelig øvreluftsvei infeksjon rett før sistemann kom til verden. Den satt i 2,5 uker, og det var med antibiotika kur
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Vanligvis går det fort over hos meg, men nå har jeg hatt influensa i halvannen uke.. (er 18 uker på vei)
Mrs. Bouquet Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Jeg vet ikke, husker ikke når jeg hadde influensa sist. Influensa er en virussykdom som er mest aktiv om vinteren. Sykdommen varer normalt i 3-5 dager, men man er ofte slapp og trøtt i 2-3 uker etterpå. Man får ømme muskler og ledd, hodepine, feber mellom 38-40 grader. Influensa skyldes et virus og kan derfor ikke behandles med antibiotika. Behandlingen består av ro og hvile og godt med drikke. Det finnes en influensavaksine. Denne tilbys først og fremst til eldre og pasienter med hjerte- og lungesykdommer. Hvordan vet jeg at jeg har influensa? Du har typisk flere av følgende symptomer: Hodepine. Feber omkring 38-40 grader. Ømme muskler og ledd, samt smerter i brystet. Manglende appetitt. Føler deg trøtt og svak. Nesen renner og du er sår i halsen og svelget. Du kan ha tørr hoste og sover urolig. Du fryser og har kuldegysninger. Magen er urolig, enten med oppkast eller diaré.
cherry coke Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Har bare hatt influense en gang, og da lå jeg strak ut i en uke, og var skikkelig dårlig i to uker tilsammen. Tror det er mange som sier de har influensa når det egentlig er noe annet. Influensa har kan man bare få med så og så mange år i mellom (var det 4-5 år?). Det var mye snakk om det i avisene og på nyhetene i fjor, da folk hadde rent ned dørene på legekontor rundt omkring med influensa, og legene måtte gå ut i media og "roe" folk ned. Får man influesa er man veldig syk! Men ønsker HI god bedring og håper du er på beina snart=)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Tusen takk..har time hos legen 1255, håper jeg kan få noe får ørene mine verker...og ryggen min piper
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Har faktisk aldri hatt influensa... Trodde heller ikke at influensaen hadde kommet til norge ennå? Kraftige forkjølelser kan sitte i kroppen veldig lenge.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Spiller det noen rolle om det er influensa eller forkjølelse da? Har hvertfall vært slått ut siden søndag med hodeverk/pine, hosting, feber, øreverk, piping i ryggen, tett i hodet, dårlig matlyst osv.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Nei det gjør vel igrunn ikke det. Forkjølelse kan man kanskje få noe hjelp mot hvis det er for ille? Men du har jo legetime snart så da får du kanskje noe hjelp da ) God bedring!
Gjest Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Håper det =) Jeg får såå lett øreverk..Håper han kan sjekke om det er noe med ørene mine, eller jeg kan få en penicillin kur Hater å være syk og mamma samtidig
Sebra Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Det er en par år siden sist gang jeg hadde influensa sist. Vondt i hode.Høy feber. Vondt i hele kroppen. Hoste. Trode jeg skulle fryse i hjel. Da var det i ca 1 uke. Var fin noen dager så hadde jeg klart å fått bihulebetenelse. Riktig god bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå