Mamman til AM&JS Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 FYameien så vondt da..eller er ikke 100% sikkert at jeg har dette, men legen trodde virkelig dette..Så venter på på CT...håper det ikke er så alvorlig!!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Det er veldig alvorlig. Stemoren min fikk det for seks-syv år siden. Er syk ennå, behandlinger (som i ligge på sykehus en ukes tid) ca en gang i mnd. Blir ikke bra. Kan ikke jobbe
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Men det kommer vel an på hvilken virvel det er snakk om og sånn.
Mamman til AM&JS Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2007 Ja, jeg vet det er alvorlig..fikk nakkekrage og han nektet meg rett og slett å jobbe...da jeg har en tung jobb!! Sa jeg måtte gå forsiktig på isen så jeg ikke datt..hehe (akkurat som det er så lett) Ikke løfte tungt etc..og det stopper seg jo ofte selv... Håper jeg kommer inn til CT strax..hvis det ble verre så skulle jeg bare komme tilbake og han ville purre på CT evt legge meg inn.. Blir helt skremt jeg..uff..liker ikke dette!!
Northernlights Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Mannen min har operert for det, men plages enda.Han har fått satt inn 2 "cages" imellom hvirvlene, og er blitt ufør pga nakkeplagene. De fleste blir ikke ufør etter operasjonen, men han var maks uheldig. (nerver i klem der operasjonen ble gjort) Nå går han på sterke smertestillende. Kom nettopp hjem fra legen,og smertene har skutt blodtrykket hans i været. Var 180/120, så nå skal han til legen for oppfølging om få dager. Ikke bra.
Mamman til AM&JS Skrevet 27. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2007 Heller ikke alle som trenger operasjon da...så får håpe jeg evt er en av dem...men ikke moro å vite at jeg mest sannsynlig har prolaps liksom...var det verste jeg kunne tenke meg..etter å ha hatt nakkeplager 2 mnd tid..(..Nå før jul og alt..hvor mye skal gjøres i huset etc...klarer ikke å se opp heller..så vasker med hendene over hodet..;( Jaja..ting kunne vært verre så opp med motet!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Mannen min er også operert for prolaps, og nå ser det ut til at det har kommet igjen, men det er i korsryggen ikke nakken. Problemet med nakken sann som jeg har forstått det er at de nødig vil operere, så man kan risikere og måtte leve med det. Men igjen så kommer det an på virvel og type prolaps (sier mannen min)
Guttemamman:-) Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 kjenner også ei som er ufør etter propalps i nakken. Operert men ble ikke bedre...Så krysser fingrene for deg at du slipper dette!!
RajaPia Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Jeg har prolaps , men i korsryggen ikke nakken. Utrolig vondt i perioder, kan nesten ikke gå. Foreløpig har jeg fått bestemme selv at jeg ikke vil ha operasjon , men om det skulle forverre seg ,så f.eks. vannlating m.m. blir hemmet , er det ikke noe valg. Har ei venninne som har det samme som deg , og hun har fått beskjed om å ta det helt med ro. Lett med 2 år gamle tvillinger...
Mamman til AM&JS Skrevet 28. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2007 Samme her..har 3 unger under 5 år..og han minste må jo bare bæres..(
lenej :o) Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 jeg har 2 i ryggen å en i nakken. men den i nakken er ikke så ille som dem i ryggen da. jeg går til kiropraktorn hver 5 mnd, hos meg er det er bein-probl, ikke muskler. mine bein som er skjeive, så. når beinene knekkes på plass, letter trykketmot ryggvirvlene, og prolapsen gjevnes ut, til det siger på igjen.. veldig vondt. nå har jeg ikke vært hos han siden jeg var 5 mnd på vei med mini, å har ikke hatt behov, et svangerskap og en fødsel gjorde meg godt, faktisk. men nå begynner det å sige på igjen, å kjenner jeg må tilbake snart.. urk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå