Gå til innhold

Eg har forelska mg heilt i namnet BRIAN!!!

Anbefalte innlegg

Brian med norsk uttale (B-r-i-a-n) er nydeleg! Og det ser kjempefint ut på papiret og. Me har vore innom:

William

Georg

Liam

Jonah

Christian

Paul (Pål)

Men etter at eg oppdaga Brian har eg forelska meg heilt i det. Eg ser føre meg lilleprinsen Brian frå nyfødd til siste året på vidaregåande. Er det ikkje slik det bør vere?

Synspunkt på navnevalget?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har ofte hørt at de velger engelske navn med norsk utale nordover i Norge.Flesteparten lenger sør syntes det er helt teit,og ler av navn som steve, marry og brian. På samme måte som Johnny og Ronny ble ledd av på vestkanten for det var så preget av østkant for noen år siden. Så hvis gutten skal vokse opp der du kommer fra så er det ikke noe problem, her nede blir det litt sånn...HE he he he...Brian ja...og du er fra he he he....

herregud, hørt om folkeskikk eller jenter? ufine dere er.......spes du over her.....siste kommentaren kunne du spart deg for. ærlig talt.

Må bare si jeg er selv ikke sånn wow over Brian og at det uttales på norsk, men de ferreste tenker noe over dette når de faktisk møter en person som heter det.

Hadde jeg satt inn ett innlegg om navnevalg hadde jeg syntes det er helt greit at noen hadde sagt det var fært etc etc...det er jo derfor jeg hadde satt det inn for å høre hvor fint eller hvor fært andre syntes det er.

Annonse

Har aldri hørt det utalt på norsk men det er noe folk blir fort vant til. Vi har også et engelsk navn på gutten vår. Til og begynn med så måtte jeg altids si det to ganger og alle lurte på hvordan vi tenkt på det navnet nå som vi bor i norge. Men nå får vi SÅ mye skryt og har faktisk hadd 2 venner som har spurt om de kan få bruke det navnet på deres barn også. Vi har altids likt navnet og sa at hvis andre ikke liker det så har det ikke noe å si. De blir vant til det og da kommer de til å elske navnet også! Gå med deres magefølelse og behold det navnet som dere vil ha! Det er et fint navn og dere kommer ikke til å angre! Også gutten kommer til å syns det er stas og skikkelig tøft navn etter hvert som han blir eldre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...