Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde veldig misfarga fostevann. Gikk til 13 dager over termin. Endte med hastesnitt, og jenta klarte seg såvidt.
niros Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde også misfarget fostervann. Gikk til 11 dager over termin. Endte med hastesnitt her også
Gothminister Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde det også,men bare med andre mann..
snartmammapåny Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Mitt ble mer og mer missfarget. Da vannet først gikk litt var det litt missfarget men ikke ille. Så gikk vannet litt til og da var det litt mer missfarget. Tilslutt gikk det helt og da var det veldig missfarget. Dette var pga at babyen var blitt stresset.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde litt misfarget. Fødte dagen før termin og hadde en rimelig hard fødsel..
*Rutletutt* Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Begge ganger - første gang ble det hasteks, andre gang vanlig fødsel. førstemann hadde navlestrengen rundt hals og kropp, med andremann hadde jeg en infeksjon i livmoren som gjorde at jeg fikk feber og at hun ble stresset.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde, gikk 2 dager over termin, helt normal fødsel bortsett fra at jeg da ikke fikk føde i vann pga misfargen..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde også det, men følte meg litt "stigmatisert" pga det, fikk følelsen av at det var "min skyld" og at jeg var en dårlg gravid... Hørte jordmødrene snakket seg imellom da de så på morkaka: "ja, se her, hinnene er også misfarget...", akkurat som det bare bekreftet at jeg var en dårlig mor. Men samme jordmor sto hele tida under pressriene og sa "NEI, ikke SÅNN! Du KAN jo ikke presse!!" "Nå må du konsentrere deg og presse riktig, tenk på det stakkars barnet ditt..." Så det er kanskje ikke rart at jeg følte jeg gjorde og hadde gjort alt feil... Barnet var frisk som en fisk da...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Hadde sterkt misfarget fostervann. Fødte på termindagen. Hadde lungebetennelse, 39 i feber under fødselen, og en fødsel som varte i 60 timer. Vart litt krise på slutten, for babyen var veldig stresset, men det gikk bra og endte i vanlig fødsel.Frøkna måtte observeres i et døgn på intensiven pga at hun hadde svelgt ganke mye av fostervannet så hun fikk infeskjon selv. Men det endte med utskriving av frisk mor og friskt barn etter en uke
Piivo Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde tykt, sterkt misfarget fostervann og babyen måtte ut fort. (han hadde bæsjet) Han svelget en del, men det sugde de ut og han har alltid vært frisk
mille80 Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde også! Gikk 9 dager over termin, og da de så fostervannet ble jeg satt på drypp for å få fortgang i sakene med en gang. Ingen god fødselsopplevelse for min del.
Papegøyeblomst Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 Mitt fostervann var nesten grønt...Fødte 12 dager før termin - de ville sette igang fødselen m drypp pga misfarginga, men riene startet av seg selv iløpet av etpar timer, så jeg fødte helt naturlig. Fra vannet gikk til han var ute, tok det 7 timer, ingen komplikasjoner
jubaloooo med to stk Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 jeg hadde det også. jordmor fortalte at rundt 50% av alle som fødte hadde det, så det er veldig vanlig. syns det var trygt å vite jeg:)
lillemor og lillebror Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 Hadde også misfarget fostervann. Min fødsel tok 20 timer fra jeg kom inn med 4 cm åpning til hun var født. De tok vannet etter 15 timer for det var lite framgang...
Kosel Skrevet 27. november 2007 #17 Skrevet 27. november 2007 Hadde helt klart fostervann, ingen tegn til misfarge. Fødte på termin.
♥Rime♥ Skrevet 27. november 2007 #18 Skrevet 27. november 2007 Jeg gikk ni dager over termin med min nr 3. Det gikk så fort ,så vannet gikk samtidig som babyen kom ut. Og vannet var sterkt misfarget, "grøt" står det i papirene. husker når jeg fikk ham på brystet var hele han dekket i bæsj.. dakkar, ble vel vett skremt av hyla mine.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 27. november 2007 #19 Skrevet 27. november 2007 Jeg hadde med nr 1. Hadde bæsjet masse i fostervannet svelget en klump i det hun kom hun var like før vi mistet henne men gikk veldig bra.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #20 Skrevet 28. november 2007 Hjelpe meg, ante ikke at babyer kunne bæsje før de ble født jeg. Jeg hadde også litt misfarget fostervann, hadde medium sterke men ineffektive rier hvert 5 mn, og 1-2 cm åpning i halvannet døgn før hun ble født. Klokka 12 inn i det andre døgnet tok de vannet, og da var det litt misfarget, så JM sa det var bra de grep inn. For øvrig satte ikke vannavgangen i gang fødselen slik de hadde håpet, så måtte ha kraftig drypp og masse press på magen før hun endelig kom ut, etter 40 timer med rier.
solstrålami Skrevet 28. november 2007 #21 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde misfarget fostervann. Gikk 14 dager over termin. Endte med hastesnitt da babyen sto fast med hodet sitt. Hurra for sykehusene som absolutt skal presse på for at man skal føde naturlig selv om det er kjemperisiko for babyen.... Det gikk heldigvis bra tilslutt da.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 28. november 2007 #22 Skrevet 28. november 2007 Hadde misfarget forstervann jeg også. Igangsattfødsel 12 dager etter termin, det gikk veldig fort, frøkna hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen og hadde veldig svak hjertelyd.
Entil? Skrevet 28. november 2007 #23 Skrevet 28. november 2007 jeg hadde veldig misfarga fostervann...gikk 7 dager over terminen,var en skikkelig hard fødsel,og en virkelig tilgriset unge som endelig kom ut,men alt gikk bra heldigvis:)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 28. november 2007 #24 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde misfarget fostervann. det var nesten mørkegrønt......fødte 6 dager over termin og lillegutt hadde en del av det fostervannet i lungene, og ble født med urinveisinfeksjon med e.coli, som endte i blodforgiftning. de første to døgnene måtte han ha oksygen for og kunne puste ordntlig......ikke noen god start på livet akkurat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå