Gå til innhold

Alana eller Isabella...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir pappa til neste sommer, og foreløpig er navnet bestemt dersom det blir en gutt. Men om det blir en jente, ligger det foreløpig og vipper mellom Alana og Isabella (hvor Alana nok leder litt....).. hva er deres tanker? Artig med innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg syns Elena er finare enn Alana...! Isabella liker eg ikkje.

Skrevet

Alana.. punktum!! hehe.. isabella er for sukkrsøtt.

Skrevet

Isabella liker jeg absolutt ikke, Alana er litt utenlandsk hvis dere er helnorske, syns Elena er mye finere :)

Skrevet

burde kanskje nevnt at barnet blir halvt norskt, halvt meksikansk.

Skrevet

Syns Alana passer godt dersom barnet er halvt meksikansk! Lønner seg ofte å skrive det i hovedinnlegget, da får man mer passende svar :)

Skrevet

Iabella er helt forferdelig

Alana er et typisk Australsk navn....og ikke pent på norsk-...beklager ikke pent selv om man er halvt det ene eller andre....

Skrevet

HEI!

her er jo en PAPPA! Velkommen!

Her er masse hormonelle kvinner, så av og til er svarene og reaksjonene du får nokså skarpe.

Alana er et fint navn, ikke helnorsk, men det er jo ikke barnet heller.

Lykke til!

Skrevet

takk! ja, jeg skjønte det var litt hormoner på ferde i et par av innleggene over..

men, forskjellig smak.

jeg tror nok det blir alana, det har vært favoritten fra dag 1. vil ha et internasjonalt navn som samtidig fungerer på norsk, og dessuten passer det bra til etternavnet.

takk for tilbakemeldinger, til de som hadde noe positivt å si.. :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

snart en mnd siden nå, noen flere som har tanker rundt navnene?

Skrevet

Alana, har aldri hørt det før..

Men jeg synes Isabella er mye penere og mye mer internasjonalt.

Så jeg ville valgt Isabella, uten tvil!

Skrevet

alana er kanskje passende til unge som blir halvt meksikansk, men alana høres ut som anala altså noe med anal!

det passer seg ikke... det var rett og slett stygt:(

isabella er derimot klangfult og hvorfor ikke ta det hvis en er norsk og man sansynligvis skal til norge osv?

Skrevet

Synes ikke noen av dem var særlig fine. Ville nok tatt Isabella om jeg måtte velge. Alana var litt vel slapt etter min smak...

Skrevet

Alana er klinger ikke så pent synes jeg - og det lyder mye mer Øst-Europeisk/ russisk enn meksikansk. Minner om Svetlana. Alena og Elena er f.eks. også vanlige russiske navn. Stemmer derfor for Isabella :-)

Skrevet

Jeg synes nok at Isabella var hakket finere enn Alana. (Muligens fordi jeg aldri har hørt navnet Alana før..?) Men begge to var nydelige navn til ei halvt meksikansk jente :-) Lykek til med navnevalget!

Skrevet

Alana.isabella klarer jeg rett og slett ikke..Tenk på det at den kommende isabella ikke forblir 6 år for alltid,ser ikke for meg en gammel dame som heter isabella,ville heller valgt isabell,hørres mindre vulgært ut

Skrevet

Alana var fint. Irsk navn, sånn opprinnelig, ikke sant? Penere enn Isabella, så jeg håper dere ender opp med det!!

Skrevet

Begge to var fine navn, men likte Isabella best..det skal vår datter hete:D

Skrevet

Hva med Alina?? Det heter datteren min, og vi har fått masse skryt for det... Isabella er også fint da...

Skrevet

Hva med bare Bella ? Det betyr vakker ,og er for øvrig et vakkert navn,som dessuten ikke er sukkersøtt. ang.Alana synest jeg liksom det mangler noe i navnet ,og er enig med andre her inne at Elena er finere,men det kan jo kanskje bli for russisk for dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...