Gå til innhold

Eksamen i permisjonstiden på HiST?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i et annet innlegg her at det er forskjellig fra studiested til studiested om det er mulig å ta eksamen i permisjonstiden. Noen som vet om HiST tillater dette? Jeg har termin i slutten av mai, og regner med at jeg har en eksamen i juni og to i mai (innenfor 3 uker før termin). Hva ville dere ha gjort? Har jeg alltid mulighet til å ta de opp igjen i august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring fra HiST, men vet at det er mulig på NTNU. Men du MÅ jo ikke ta permisjon fra skolen 3 uker før termin. I ditt tilfelle hadde det kanskje lønt seg å søke permisjon fra semesterstart neste høst..De tre ukene er vel mest i forhold til lånekassen. Men kontakt en studieveileder, så kan de nok hjelpe deg å finne det beste alternativet for deg.

Skrevet

Nei, jeg må vel ikke ta permisjon. Jeg vet jo ikke ennå hvordan formen bli i mai, og om jeg vil være i stand til å lese/ta eksamen. Skal bestille meg en time til rådgiveren etter helga så får jeg klargjort litt slike ting. Ugunstig tidspunkt å begynne permisjonen i mai, men har tenkt å høre med skolen om jeg kan begynne fra 1. oktober eller noe så får far ta over, vet ikke hvor snille de er med slik. Rådgiveren vet vel :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...