Gå til innhold

Når fikk dere mage?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+6 og er bare oppblåst i magen..

Jeg har hørt at folk blir fort harde nedentil når de er gravide..

Er det sant? Jeg er ikke hard der, men jeg har 3 positive tester..

Håper på noen svar.. Og noen som vet hva som menes med en Celleprøve? Er det nødvendig nå i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orkideen

Livmoren begynner å kommer over symfysen etter uke 12, da kommer også magen etterhvert. Men det er veldig individuelt, noen får mage i uke 13 andre i uke 22.

 

Har alddri hørt at man blir hard nedentil fordi man er gravid.

 

En celleprøve er en vevsprøve som alle kvinner skal ta hvert andre eller tredje år. Den foretas ved at man tar ut noen celler fra underlivet og sender inn til undersøkelse for å sjekke om man har celleforandringer. Celleforandringer i underlivet kan være forstadiet til kreft.

Hvis du ikke har tatt noen celleprøve i løpet av de siste to årene tas det i begynnelsen av svangerskapet.

 

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+3 nå og kjenner at jeg er gravide-hard rett over skambeinet...dette skjedde ikke i mitt første svangerskap. Men tror ting skjer fortere med andremann, for da har kroppen vært igjennom det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden man får kul nederst på magen før uke 16-22.. jeg er nå i uke 12, og det er kun såvidt jeg kjenner livmoren rett over skambeinet. Ikke forvent hard mage før ut i andre trimester iallefall :-) I uke 5 ligger livmoren laangt ned i bekkenet fremdeles, så om du har kulemage er det kun luft - ikke babyen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg, og ser oppblåst ut om kvelden, men har egentlig ikke noen gravidmage enda nei. Er i uke 14... I mitt forrige svangerskap begynte magen å komme rundt uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og vært veldig oppblåst i magen, men de siste to ukene har magen blitt større, og jeg har ikke hatt problemer med fordøyelsen. Jeg var hos legen i dag og hun sa det var "gravidmagen" som hadde begynt å komme. Ikke babyen, men når livmoren vokser så presses alt oppover. Jeg er i uke 10. Og sliter med å sjule magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha nr 2 og er 12 uker i slutten av denne uka. Trodde ikke jeg skulle kjenne noe enda, men om morgenen, spesielt når blæra ligger å presser under livmora, har jeg de siste dagene kjent livmora mye høyere over skambeinet enn jeg hadde trodd. Toppen er kanskje midt mellom beinet og navlen. Vet jo hvordan det kjennes fra forrige svangerskap. Det synes ikke så godt utenpå magen når jeg står, men jeg ser veldig god og mett ut hele tiden; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg er 11+1 og har begynt å få mage. Var med ei venninde i går (som vet at jeg er gravid) og hun kommenterte at hun så at ejg begynte å få mage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig mage i første svangerskap. Begynte med mammabukser i uke 10. Rundt uke 20 fikk jeg kommentar om at ja nå er det vel ikke lenge igjen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...