Gå til innhold

Amming 10 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye melk/veske trenger egentlig en så stor baby. Ammer 3-4 g i døgnet nå, og merker produksjonen ikke er som den var lenger... La merke tl få våte bleier forrige døgn. Prøver å tilby vann ofte, men har kanskje ikke vært flink nok da? Hun spiser ca 1,5 porsjon grøt i døgnet.... Hva trenger hun egentlig av mm nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg vil gi deg så mange konkrete råd, men kan jo si litt om hva vi gjorde da L var så gammel :-)

Fikk mm så ofte hun ville, fikk tilbud om fast føde sammen med oss til hvert måltid (spiste ikke så mye til hvert, minst til frokost og mest til middag). I tillegg fikk hun vann til hvert måltid, og vi hadde alltid vann tilgjengelig sånn at om hun ga noen som helst tegn til å være tørst, så fikk hun vann. Tilbøy det også ofte. Iskaldt friskt vann var favoritten, lunka vann drakk hun bare bittelitt av...

Det er anbefalt at mm er hovedføden hele det første året, med forsiktig innføring av fast føde i løpet av andre levehalvår. Mellom 1 og 1,5 år kan godt fast føde overta for mm. WHO anbefaler også å amme til de er minst to år, men det må en jo føle på selv, hva som føles riktig og hvor interessert barnet er :-) L er nå 20 mnd'er, og jeg ammer fortsatt. Siden mm gir beskyttelse mot en del infeksjoner, så synes jeg det er greit å fortsette i hvertfall til denne vinteren er over - om hun er interessert så lenge. Til våren får vi se hva som skjer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...