Gå til innhold

Veldig matlyst.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Er nå gravid med mitt første barn, tror jeg er sånn ca i uke 6-7, og de siste dagene har jeg hatt en helt vill matlyst. Og om jeg ikke spiser nærmest med engang, blir jeg uvel. Jeg trodde da ikke det var vanlig å få en slik matlyst SÅ tidlig i svangerskapet? Spiser ikke særlig usunt når jeg spiser, men er likevel kjemperedd for å legge på meg altfor masse, altfor tidlig..

Er også veldig oppblåst, magen står ut som om jeg skulle vært fem seks måneder på vei, hehe. Hurra liksom. Noen som vet om dette er normalt?

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Hei ja, vet ikke om det er normalt, men har / hadde det oså slik. Jeg er nå ca 8 uker på veg og det har begynt å forandre seg. Nå er det slik at jeg er kjempesulten, men om jeg spiser blir jeg kvalm.... Å om jeg ikke spiserblir jeg jo også kvalm...! Vi får bare satse på at vi blir "normale" etterhvert!

Veldig normalt, tror jeg! Selv følte jeg meg mange mnd gravid før jeg visste jeg var gravid. Fikk en ganske så oppblåst mage ganske umiddelbart.. Det er masse luft og hormoner som gjør dette !

Matlysten er også på topp til å begynne med men avtar noe etterhvert ! Så jeg sier spis og vær glad - et tips jeg fikk fra en venninne var: Når babyen virkelig begynner å vokse så stjeler den all næring den behøver fra mor og restene er tilovers til deg.. så helt greit med bitte-litt på lager ;0))

Nå prøver jeg å være flink med hva jeg putter innpå - selvfølgelig alltid best å være litt påpasselig selv om det er vanskelig ! Lykke til videre jenter !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...