Mrs. Bouquet Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Hadde tenkt å henge det opp på søndag, men blir det for tidlig, at det mer hører til julepynten? Har stort hus, og deler av framsiden på huset og inngangspartiet er yttersiden bare betongvegger enda, så det er litt ukoselig, så kunne i grunnen tenkt meg at det såg litt finere ut der i adventstida.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. november 2007 Dytt, alle kan vel ha en mening om dette...............
Sivalur Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Jeg synes det er for tidlig. Forøvrig liker jeg heller ikke de husene som er 'rammet inn' av julelys - sånn som vi ser på amerikanske tv-serier at de er. Blir for glorete for min smak. Men noen lys ute går jo an, men ikke før uken før jul. Skal jo henge oppe til over nyttår, og halvannen måned er for lenge med jul altså!!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Jeg har spurt om når folk har lys på treet ute her inne, og har fått til svar at de fleste har de opp samtidig som adventspynten. Så det skal jeg gjøre iallefall. Jeg kommer til å finne frem litt julepynt jevnt utover hele desember, for jeg syns det er koseligst med julepynt før jul, og når januar kommer kan jeg godt tenke meg å ta den ned. Så om jeg ikke hadde hengt opp girlanderen 1 des. så hadde det nok ikke gått så veldig lang tid før den var oppe nei
Gjest Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Så lenge det ikke blir sånn "amerikansk-glorifiserte-greier", så synes jeg godt du kan ha litt lys på husfasaden din i hele adventstida. Det gjør seg med litt ekstra belysning nå, det er så mørkt ute! Men ikke julepynt huset enda, vær så snill..... :-)
en-to, lappe sko..... Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Hadde villet ventet i hvertfall en uke til jeg tror jeg. Synes det er litt ettersom hva andre gjør også i nabolaget. Blir veldig påfallende hvis du er den eneste.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2007 Det blir ikke noe glorifisert amerikansk pynt vil jeg tro, en enkel girlander rundt døra med litt lys. Har innganspartiet på framsiden under deler av terrassen, men det er ganske bratt her, og vi bor litt for oss selv, så det blir først sett når noen kommer for å besøke oss. Hvert år får vi oss også et stort tre vi setter på terrassen og pynter med lys, dette vises i nabolaget, men vil ikke si at det blir for mektig heller i og med at hagen er ganske stor. Så tror jeg går for at girlanderen blir hengt opp på lørdag.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 mamma har sånn og den er så koselig. hun henger den nok opp på lørdag. lys hører til i desemeber synes jeg. de fleste setter jo vinterlys på busker osv fra 1 desember.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2007 Takk =) Da ble jeg enda sikrere, vil bare være sikker på at folk som kommer ikke reagerer på samme måte som om vi hadde satt opp og pyntet juletreet til helga.
Xmas-magic Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Det skal jeg også henge opp!! Rammer inn inngangsdøra med grangirlander med lys på - kjempekoselig!! Det hører til adventstiden synes jeg! Så jeg tenner den sammen med alt annet av adventslys (stjerne, syvarmet osv) klokken 12 natt til 1. advent - for det har alltid vært tradisjon hjemme hos oss! Lys tilhører adventstiden - og den starter på søndag. Så heng opp lysa dine du, og kos dere i adventstiden!!
Mammapudding Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Her er det vanlig å henge opp lys ute rundt 1.desember:) Det er så fint når husene blir pyntet med lys og lyser opp litt i vintermørket:)
polarn & pyrene Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Jeg kommer til å henge opp litt ute til helgen. Er vvandt med fra Sverige der de kaller det vinterbelysning og setter det opp til 1 advent og har det oppe til rundt 13 dag jul (6 januar).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå