Gå til innhold

Vi har ikke fortalt det til noen enda.....andre??

Anbefalte innlegg

Vi har altså ikke sagt det til en sjel enda. Så langt har det vært vår lille hemmelighet. Jeg er 16 uker på veg, og magen begynner å vise, men siden jeg fremdeles går på fotball og volleyball, så er det ingen som er mistenksom. Jeg går med stooore collegegensere for at ikke det skal vise. Vi tenkte å fortelle det i julen......

Vi har to barn fra før, og den eldste skal få et brev i kalenderen sin 18 des om at hun denne dagen skal få være med på noe spennende.....Det hun da ikke vet, er at vi skal på ultralyd!!! En fin overraskelse tenkte vi!

Litt flaks at mine foreldre bor langt herifra, for mamma er alltid på vakt. Hadde nok ikke klart å skjule det om hun besøkte oss daglig nei......

Andre som har morsomme "påfunn" på når dere skal fortellle det??

Fortsetter under...

I familien er det bare mormor som vet. Hun er stolt over å vente sitt 8.de, 9.de og 10.de oldebarn før sommeren. De andre må vente til etter ultralyd.

Tenkte å sende ultralydbilde med bildeteksten "Nytt familiemedlem melder sin ankomst i andre halvdel av mai" Eller noe sånt.

Heldigvis er det bare jeg og mormor i familien som bor i Oslo, så det er ikke så vanskelig å skjule for de andre.

Vennene våre vet heller ingenting, men det er noen av dem som er temmelig utålmodige med oss fordi de vil vi skal "lage lekekamerater til deres barn", så blir vel vanskeligere og vanskeligere å skjule det for dem. :)

Fortsatt tre uker til UL.

Hos oss sto det med store bokstaver at det ikek var ønskelig at barn var med på ultralyd faktisk.... og at man kun fikk ha med seg en person til følge... da det krever så stor konsentrasjon av den som skal ta ultralyden... men hører til nasjonalt senter for fosterdiagnostikk vi da.. st. olavs altså.... Bare så dere har undersøkt at det er greit på forhånd..

Tisi:

Kanskje dere IKKE skal ta med eldstemann med på UL? Man tar ikke UL primært fordi det er gøy. Hva om de finner ut at noe faktisk er galt? Tror du ikke at du og mannen din har nok med dere selv da, om ikke dere samtidig skal forsøke å forklare dette for eldstemann? Og hvor "fin" opplevelse tror dere dette vil bli for henne da?

Hvis dere vil ha henne med på UL, ta en privat en heller etterpå, når dere vet alt er normalt kanskje?

Eller dere kan forklare det for begge to samtidig, ved å vise frem UL-bildene av babyen hjemme.

Tusen takk for gode tips!

Vi har allerede vært på ultralyd, både privat og på sykehuset. Spurte sist om jenta vår kunne bli med i desember, og det var ingenting i veien for det...heldigvis. Men vi hører til "ut på landet" og kanskje det er andre regler for det her.......

Grunnen til alle ultralydene er ekstra oppfølgning med tanke på en blodsykdom jeg har! Så den neste er mer for å kartlegge medisineringen min.....................

Annonse

Hei. Vi har heller ikke sagt npoe. Skal si det på julaften, har termin i midten av mai. Har et komplisert svangerskap så det derfor vi vil vente lengst mulig.

Tisi! Kan jeg spørre hvilken blodsykdom du har? Har selv en tilstand ser du...

Tisi. Jeg også. Har fått konstantert leiden mutasjon og går på klexane sprøyter og får veldig tett oppfølging. Fikk blodpropp i mitt forrige svangerskap som gjorde at morkaken løsnet. Hilsen anonym her oppe.

Vil bare gi masse credit til alle dere som ikke har sagt det til noen enda.. En ting er hvis man er litt usikker og redd i forhold til et vanskelig svangerskap.. Det er jo litt anderledes selvsagt. Men hvis man liksom har klart å holde seg så lenge, til en spessiell anledning.. Kjempe bra! Det hadde jeg aldri klart. Jeg ringte familien rett etter testen jeg tok hjemme.. hehe :) Lykke til med overraskelsene deres. Det blir mange glade tanter, onkler, søsken og besteforeldre til jul :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...