Gå til innhold

Flere som sliter med matlysten?


Michka

Anbefalte innlegg

Er ikke særlig kvalm egentlig, bare av og til, men sliter skikkelig med matlysten, ingenting som frister, hvertfall ikke brødmat..!

 

Begynner å bli litt lei, må være skikkelig kreativ i matveien her, og jeg er egentlig ikke kresen idet hele tatt.. Når jeg tror jeg har funnet noe som funker, så har jeg ikke lyst på det dagen etter, blir rett og slett uvel av tanken...

 

Flere som har det sånn? Gode tips til lunsj, middag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg! Det var godt å høre...nemlig akkurat samme her!! Lite som frister, men når det frister noe da må jeg ha det altså! I kveld fikk jeg så lyst på jordbærmilkshake! Måtte bare gå til butikken :-) men jeg har tatt av meg 2 Kilo p.g.a jeg klarer ikke å spise noe før 12 ca. Men jeg tvinger meg litt å spise - må jo bare! Husk å drikke vann, eller te i hvert fall! Veldig viktig! Eller har jeg ikke særlig mange tips tiol deg... frister eksotisk mat? For eks. tacco, wrap, kinesisk eller meksikansk? Jeg hadde en sånn en periode..! Men julemat er et verste - frister ikke i det hele tatt! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Og sesnitiv mot lukter, parmesan og tunge oster foreksempel. Jeg går ikke opp et gram, men forsøker å småspise nøtter, drikke masse vann og spise akkurat det jeg har lyst på (bedre det enn å ikke spise noe) Ristet brød med bønnespirer, fersk skinke, ost, agurk og tomat funker! Og ja, milkshake er godt!:) Jeg klarer også å spise yoghurt og muesli, så noe næring får man jo i seg :) Er 11 uker i dag. Kom gjerne med tips til mat som kan funke. Og ja, jeg er ikke mye kreativ i matveien om dagen. Stakkars pappa'n, blir lite gourmet og kule middager fremover.

 

Noe jeg faktisk fikk lyst på nå var taco med masse gode grønnsaker og rømme. Da blir det det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med akkurat det samme som dere jenter! Klarer ikke tenke på mat før ca kl 14 om dagen, men MÅ spise for å ikke bli enda værre. Så på ettermiddagen og kvelden prøver jeg å spise litt. Har ikke veid meg på en uke, kanskje gått ned bittelitt. Varm mat smaker ikke, liker helst baguetter med ost og skinke osv. Lett mat som suppe er ok. Men fikk jammen lyst på taco gitt når jeg leste innlegget til "Utenlandsgravid"! Takk for tipset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men jeg er foreløpig for sta til å ikke stappe i meg et eller annet... Men jeg kunne gjerne spist gryterett eller middag absolutt hele dagen, bare ikke brød... Men så er jeg så trøtt, så matlaging er jo et ork...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere, har gått ned noen kilo, og er på smertegrensa tynn nå...

De fem siste dagene har vi hatt wraps til middag tre dager. Kyllingwraps er det eneste jeg har lyst på. Og taffelsticks...

Mat før på ettermiddagen kan jeg bare gi opp. Et halvt eple, eller noen biter av et brød er det eneste som går ned.... Så jeg og må spise på kvelden om jeg skal få i meg noe...

Spiste knekkebrød i starten, men det takler jeg ikke lengre!! Spyr nesten ved tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matlysten er det i grunn ikke så mye i veien med, men alt kommer opp igjen, så jeg må passe på å velge mat etter hva som er "lett å kaste opp". Spiser f.eks. ikke ting som grillet kylling :-P

 

Men hvis du ikke er spes kvalm, så kan du jo spise det meste. Du kan f.eks. lage deg kyllingsalat, mandaringer er jo godt, ristet brød, toast, gode supper til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh ja, wraps det er godt ja. Kjørte rundt en time i går kveld men fikk ikke tak i de... må lages selv da tror jeg! Ble pizza i steden for. I dag spiste jeg faktisk WOK mat ! Og det var godt!! Men på jobben under lunsjen så ser de jo litt rart på meg. Eneste jeg får ned da er brødskive med syltetøy. Salat frister ikke lenger ...jeg var så glad i salat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.... Jeg er nå 12 uker på vei og har gått ned 5,5 kg.. Nå skal det sies at jeg har nok å ta av så det er ikke noe i veien for å gå ned noen kg, men det er allikevel slitsomt å ikke ha lyst på mat i det hele tatt!!! Kjenner ofte at jeg er "tom" i magen men har overhodet ikke lyst på mat!!! Så her går det i mye frukt - druer, jordbær, banan, melon og klementiner - det er det eneste som smaker godt og ikke fyller for mye opp... Og et og annet knekkebrød.. I tillegg er samboeren borte en god stund så da blir det ihvertfall ikke laget middagsmat.... Mistenker at det kommer til å forsvinne flere kg ja..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter selv med meget kvalme og oppkast, men de få gangene kvalmen er "på ferie" så er det ikke noe som frister. Nærmeste har vært bananer (som jeg nå blir kvalm av igjen), litt syrlige epler og av og til klementiner. Derav vekttap på foreløpig 5 kg i uke 8. (Har nok å ta av så ingen fare, så lenge jeg bare klarer å lure inn vitaminene.) :D

Håper det denne ganger ikke varer til jul! :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en ting. Det er flere som tipser om blåbær og blåbærsaft for kvalme. Kan det evt være noe for kresne damer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen min har dempet seg betraktelig de siste dagene... men noe jeg ikke takler lenger er å stå over ovnen og lage middag... stakkars samboeren.. han går nok ned noen kilo han og etter som at han ikke får normal middag.. det går stort sett bare i tørre grove knekkebrød hehe... men har i det siste fått dilla på vafler å fersken iste...

så her en kveld da jeg var for kvalm til å hjelpe gubben kommer han tuslende inn, hvor mye mel skal jeg ha i.. haha måtte le litt da... bruker aldri oppskrift... men han har jo ikke samme utdanninga når han jobber som tømrer...hehe men har lært han det nå å bare slumpe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. INGENTING frister. Kun usunn mat rett og slett, så jeg har da heller faktisk GÅTT OPP i vekt da jeg ikke har vært så flink å trene + spiser annerledes enn tidligere. Må jo få i meg NOE da... huff... går nok over etter 1. trimester får vi håpe :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...